+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans odcinek 54

OBEJRZYJ VIDEO

Jak zaplanować okładkę e-booka? Jak stworzyć plan promocji e-booka?

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie 54 odcinka – jak zaplanować okładkę e-booka? Jak stworzyć plan promocji e-booka?

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

 

#HakerskiKwadrans odcinek 54

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans odcinek 54

#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Plan promocji i okładki e-booka

Stworzenie e-booka nie jest skomplikowanym procesem, ale z pewnością czasochłonnym.

Trzeba włożyć w to dużo energii, mnóstwo pasji i trochę wysiłku, ale jeśli marzysz o tym, żeby wydać własną książkę tanim kosztem – e-book jest doskonałą opcją. Nie zajmuje miejsca w domu, nie kurzy się na półkach, i chociaż papier ma swoje zalety, to e-booki, zwłaszcza biznesowe mają niewątpliwą zaletę – są wygodniejsze, bardziej ekologiczne i szybko dostępne.

Nigdy nie ma pewności, że e-book się sprzeda, ale jeśli przeprowadzisz dobrą kampanię, badanie rynku i masz dobry koncept – ten projekt się obroni.

Jak zaplanować okładkę e-booka?

  • Okładka musi dobrze wyglądać i być czytelna, gdy prezentujesz ją jako miniaturę wielkości znaczka pocztowego – pamiętaj, że tak właśnie po raz pierwszy zobaczą go Twoi odbiorcy. Tytuł powinien być duży i przyciągać wzrok – sprawdzaj zawsze, czy projekt okładki dobrze wygląda w miniaturze.
  • Pierwszy koncept na okładkę – oprócz dużego tytułu na całej stronie nie ma niczego więcej.
  • Kolejny sposób tworzenia okładki – tytuł i obrazek przedstawiający koncept treści.
  • Trzecim sposobem na okładkę jest umieszczenie zdjęcia autora – ten sposób sprawdza się przy markach osobistych, dlatego, że czytelnicy znają autorów, albo coś o nich słyszeli i chcą dowiedzieć się, o czym piszą.
  • Warto dodać na okładce element, który buduje autorytet, a na drugiej stronie umieścić wstęp, informacje o tym, dlaczego warto przeczytać tę publikację oraz opinie, jeśli już je masz.

 

Pamiętaj, że okładka jest jednym z elementów promocji, pojawi się na mockupach, dlatego warto o nią zadbać i dopieścić, żeby przyciągała uwagę i zachęcała do zakupu.

Jak stworzyć plan promocji e-booka?

  1. Wyznacz daty – kiedy będzie start sprzedaży i koniec promocji.
  2. Zaplanuj bonus. Pomysł na bonus podpowie Ci badanie rynku. Dobry bonus pasuje do grupy docelowej, odpowiada na jej potrzeby. Jeśli po napisaniu e-booka wciąż nie masz pomysłu na bonus, wróć do tego badania rynku i uzupełnij je.
  3. Zaplanuj wyzwalacz sprzedaży, np. webinar na gorący temat, który pojawia się w pytaniach i komentarzach Twoich potencjalnych odbiorców.
  4. Zastanów się, jak możesz nagrodzić lojalność osób, które kupują jako pierwsze. Na przykład dając im osobne bonusy, e-book w gratisie czy cokolwiek innego, pożądanego przez odbiorców.
  5. Informuj potencjalnych klientów, że te zapisy na listę oczekujących, czy darmowe webinary nie są w żaden sposób zobowiązujące, że to nie jest przedsprzedaż, ale tylko znak, że są zainteresowani produktem.
  6. Ustal strategię cen – czy cena będzie rosła, czy spadała? Moim zdaniem powinno się nagradzać pierwszych kupujących, a cena powinna być najniższa w momencie wprowadzania produktu na rynek. Twoja strategia może wyglądać inaczej, ale zaplanuj ją, żeby komunikować te informacje już w trakcie trwania promocji, podczas „wyzwalacza” sprzedaży.
  7. Ludzie kupują to co chcą, a nie to, co potrzebują – jeżeli chcesz przekazać swoje wartości w e-booku, pokaż jak to, czego potrzebują jest również tym czego chcą.
  8. Komunikuj wartość i podkreślaj, dla kogo przeznaczony jest e-book.
  9. Rozrysuj ścieżkę klienta, np. post na fb – webinar – strona, na której można się zapisać na listę oczekujących – sekwencja maili – CTA (wezwanie do działania).
  10. Plan promocji nie musi być skomplikowany, ale powinien zakładać, że wydarzy się coś nieprzewidzianego. Dlatego ustal bufor czasowy, dzięki któremu będziesz miała czas na reakcję w nagłych przypadkach.

Traktuj sprzedaż pierwszego e-booka jako taką jazdę próbną, sprawdzenie czy wszystkie elementy działają jak należy. Dobre wyniki sprzedaży uzyskasz przy kolejnym e-booku?

Obejrzyj i przeczytaj inne posty z serii o e-bookach

Artykuł 1

Jak napisać i wypromować e-booka – przejdź tutaj

Artykuł 2

Jak wygląda proces powstawania e-booka – przejdź tutaj

Artykuł 3

Ile e-book powinien mieć stron i jak go wycenić – przejdź tutaj

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Dołącz do BOOTCAMPU ELITE 2025

Stwórz dochodowy kurs i zachwyć marką online

Bootcamp ELITE to kompleksowy, ekskluzywny program w którym pokazuję krok po kroku od czego zacząć i jak skalować biznes online dzięki strategii storytellingu i automatyzacjom.

Każdy tydzień to solidna dawka strategii, wsparcia i inspiracji,
abyś każdą taktykę szybko wprowadzała w życie.
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach Dołącz do grupy
Share This