#HakerskiKwadrans odcinek 54
OBEJRZYJ VIDEOJak zaplanować okładkę e-booka? Jak stworzyć plan promocji e-booka?
Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Obejrzyj nagranie 54 odcinka – jak zaplanować okładkę e-booka? Jak stworzyć plan promocji e-booka?
Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.
#HakerskiKwadrans odcinek 54
Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka
Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00
#HakerskiKwadrans odcinek 54
#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Podsumowanie najważniejszych informacji
Plan promocji i okładki e-booka
Stworzenie e-booka nie jest skomplikowanym procesem, ale z pewnością czasochłonnym.
Trzeba włożyć w to dużo energii, mnóstwo pasji i trochę wysiłku, ale jeśli marzysz o tym, żeby wydać własną książkę tanim kosztem – e-book jest doskonałą opcją. Nie zajmuje miejsca w domu, nie kurzy się na półkach, i chociaż papier ma swoje zalety, to e-booki, zwłaszcza biznesowe mają niewątpliwą zaletę – są wygodniejsze, bardziej ekologiczne i szybko dostępne.
Nigdy nie ma pewności, że e-book się sprzeda, ale jeśli przeprowadzisz dobrą kampanię, badanie rynku i masz dobry koncept – ten projekt się obroni.
Jak zaplanować okładkę e-booka?
- Okładka musi dobrze wyglądać i być czytelna, gdy prezentujesz ją jako miniaturę wielkości znaczka pocztowego – pamiętaj, że tak właśnie po raz pierwszy zobaczą go Twoi odbiorcy. Tytuł powinien być duży i przyciągać wzrok – sprawdzaj zawsze, czy projekt okładki dobrze wygląda w miniaturze.
- Pierwszy koncept na okładkę – oprócz dużego tytułu na całej stronie nie ma niczego więcej.
- Kolejny sposób tworzenia okładki – tytuł i obrazek przedstawiający koncept treści.
- Trzecim sposobem na okładkę jest umieszczenie zdjęcia autora – ten sposób sprawdza się przy markach osobistych, dlatego, że czytelnicy znają autorów, albo coś o nich słyszeli i chcą dowiedzieć się, o czym piszą.
- Warto dodać na okładce element, który buduje autorytet, a na drugiej stronie umieścić wstęp, informacje o tym, dlaczego warto przeczytać tę publikację oraz opinie, jeśli już je masz.
Pamiętaj, że okładka jest jednym z elementów promocji, pojawi się na mockupach, dlatego warto o nią zadbać i dopieścić, żeby przyciągała uwagę i zachęcała do zakupu.
Jak stworzyć plan promocji e-booka?
- Wyznacz daty – kiedy będzie start sprzedaży i koniec promocji.
- Zaplanuj bonus. Pomysł na bonus podpowie Ci badanie rynku. Dobry bonus pasuje do grupy docelowej, odpowiada na jej potrzeby. Jeśli po napisaniu e-booka wciąż nie masz pomysłu na bonus, wróć do tego badania rynku i uzupełnij je.
- Zaplanuj wyzwalacz sprzedaży, np. webinar na gorący temat, który pojawia się w pytaniach i komentarzach Twoich potencjalnych odbiorców.
- Zastanów się, jak możesz nagrodzić lojalność osób, które kupują jako pierwsze. Na przykład dając im osobne bonusy, e-book w gratisie czy cokolwiek innego, pożądanego przez odbiorców.
- Informuj potencjalnych klientów, że te zapisy na listę oczekujących, czy darmowe webinary nie są w żaden sposób zobowiązujące, że to nie jest przedsprzedaż, ale tylko znak, że są zainteresowani produktem.
- Ustal strategię cen – czy cena będzie rosła, czy spadała? Moim zdaniem powinno się nagradzać pierwszych kupujących, a cena powinna być najniższa w momencie wprowadzania produktu na rynek. Twoja strategia może wyglądać inaczej, ale zaplanuj ją, żeby komunikować te informacje już w trakcie trwania promocji, podczas „wyzwalacza” sprzedaży.
- Ludzie kupują to co chcą, a nie to, co potrzebują – jeżeli chcesz przekazać swoje wartości w e-booku, pokaż jak to, czego potrzebują jest również tym czego chcą.
- Komunikuj wartość i podkreślaj, dla kogo przeznaczony jest e-book.
- Rozrysuj ścieżkę klienta, np. post na fb – webinar – strona, na której można się zapisać na listę oczekujących – sekwencja maili – CTA (wezwanie do działania).
- Plan promocji nie musi być skomplikowany, ale powinien zakładać, że wydarzy się coś nieprzewidzianego. Dlatego ustal bufor czasowy, dzięki któremu będziesz miała czas na reakcję w nagłych przypadkach.
Traktuj sprzedaż pierwszego e-booka jako taką jazdę próbną, sprawdzenie czy wszystkie elementy działają jak należy. Dobre wyniki sprzedaży uzyskasz przy kolejnym e-booku?
Obejrzyj i przeczytaj inne posty z serii o e-bookach
Artykuł 1
Jak napisać i wypromować e-booka – przejdź tutaj
Artykuł 2
Jak wygląda proces powstawania e-booka – przejdź tutaj
Artykuł 3
Ile e-book powinien mieć stron i jak go wycenić – przejdź tutaj
Dołącz do BOOTCAMPU ELITE 2025
Stwórz dochodowy kurs i zachwyć marką online
Bootcamp ELITE to kompleksowy, ekskluzywny program w którym pokazuję krok po kroku od czego zacząć i jak skalować biznes online dzięki strategii storytellingu i automatyzacjom.
Każdy tydzień to solidna dawka strategii, wsparcia i inspiracji,
abyś każdą taktykę szybko wprowadzała w życie.
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach