+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans odcinek 53

OBEJRZYJ VIDEO

Ile e-book powinien mieć stron? Jak wycenić e-booka?

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie 53 odcinka – ile e-book powinen mieć stron i jak go wycenić

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

 

#HakerskiKwadrans odcinek 53

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans odcinek 53

#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Ile Twój e-book powinien mieć stron?

Tyle, ile potrzeba, żeby Twój klient osiągnął pewien rezultat.

  • Nie ma jednej, właściwej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od wartości tego, co w nim jest. Twój e-book musi dostarczać konkretną wartość, a Ty musisz umieć zakomunikować, na czym ta wartość polega, ilość stron jest mniej istotna.
  • Przyjmijmy, że 100 stron jest optymalną ilością, bo tyle jesteśmy w stanie przeczytać w ciągu 1-1,5 godziny. Większa ilość treści sprawi, że oczy nam się zmęczą, a Ty na pewno nie chcesz, żeby ludzie odłożyli Twojego e-booka, bo prawdopodobnie już do niego nie wrócą. Zatem nie skupiaj się na tym, ile powinien mieć stron, ale zastanów się, czy Twój temat wymaga tych zakładanych 100 stron, czy może wystarczy mniej. A może potrzeba napisać więcej, żeby wyczerpać temat.
  • Ilość stron zależy od tego, jaki rezultat ma osiągnąć czytelnik. Jeśli jesteś w stanie nauczyć odbiorcę czegoś konkretnego w 30 minut, Twój e-book nie musi mieć 400 stron. Jednak w sytuacji, gdy czytelnik musi rozłożyć w czasie tę naukę, tak zaplanuj swój e-book, żeby jego czytanie i wdrażanie wiedzy można było odpowiednio rozłożyć w czasie. Zawsze myśl o czytelniku, co on chce osiągnąć i ile czasu mu tu zajmie.

Jak wycenić e-booka?

Sposób 1

Możesz wziąć pod uwagę przedział cenowy: 35-50 zł, a nawet do 100 zł.

Do takich cen jesteśmy przyzwyczajeni i chętnie kupujemy. Jednak niektóre e-booki kosztują więcej i też się dobrze sprzedają – mam tu na myśli e-booki biznesowe, specjalistyczne, z których dowiesz się dokładnie tego samego, co np. na całodziennym szkoleniu kosztującym 500 zł. Wtedy taki e-book można wyceniać na 100, 200 czy 300 zł.

 

Sposób 2

Na podstawie jego wartości dla czytelnika. A ta wartość zależy od wielu czynników i tego, jaki weźmiesz punkt odniesienia.

  • Porównaj zawartość swojego e-booka do ceny swoich konsultacji, do innych swoich ofert, do wartości jaką czytelnik będzie z tego miał – bo inną wartość mają ogólnodostępne przepisy na śniadania ładnie uporządkowane i ułożone w zgrabną całość, a inną e-book ze śniadaniami dla vegan, gdzie trzeba pokombinować z zamiennikami, opracować własne przepisy itp.
  • Zastanów się, czy Twoja grupa docelowa jest skłonna zapłacić za wiedzę. Zauważ, że e-book o tworzeniu grafik w Canvie będzie prawdopodobnie tańszy niż e-book o tworzeniu grafik w Photoshopie. Wynika to z tego, że Photoshop jest narzędziem dla profesjonalistów, a więc nisza jest mniejsza, ale odbiorcy są w stanie zaakceptować wyższą cenę. Canva jest natomiast bezpłatna, próg wejścia jest niższy, ale jednocześnie osoby korzystające z darmowych wersji programów są mniej skłonne płacić za instrukcje obsługi tego programu.
  • Weź pod uwagę, że przy cenie wyższej niż 100 zł czytelnikowi otwiera się bariera i zaczyna się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby kupić kurs video na ten temat.

Podsumowując: cena e-booka powinna być taka, jaka jest jego wartość dla czytelnika.

Czy sprzedawać e-booki o tym, co można przeczytać za darmo?

Niektórzy twierdzą, że nie chcą napisać ebooka w swojej dziedzinie, bo jest mnóstwo darmowej wiedzy w Internecie. Ale wbrew pozorom, ludzie są gotowi zapłacić za to, że ktoś im tą wiedzę przesieje i poda samą esencję ułożoną w kompletny, logiczny schemat działania.
Dlatego, jeżeli masz wiedzę, z którą możesz wystartować już teraz, nie zwlekaj, nie zastanawiaj się, ile e-book ma mieć stron, ile ma kosztować, nie dopieszczaj w nieskończoność treści i nie wybieraj zbyt długo okładki, bo temat może przebrzmieć, stracić na aktualności, a informacje w nim zawarte mogę już nie być użyteczne. A e-book ma być przede wszystkim użyteczny, wtedy jest wartościowy.

Obejrzyj i przeczytaj inne posty z serii o e-bookach

Artykuł 1

Jak napisać i wypromować e-booka – przejdź tutaj

Artykuł 2

Jak wygląda proces powstawania e-booka – przejdź tutaj

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Dołącz do BOOTCAMPU ELITE 2025

Stwórz dochodowy kurs i zachwyć marką online

Bootcamp ELITE to kompleksowy, ekskluzywny program w którym pokazuję krok po kroku od czego zacząć i jak skalować biznes online dzięki strategii storytellingu i automatyzacjom.

Każdy tydzień to solidna dawka strategii, wsparcia i inspiracji,
abyś każdą taktykę szybko wprowadzała w życie.

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach Dołącz do grupy
Share This