Jak promować bloga
8 sposobów na wzrost ruch na blogu
JAK ZACHWYCIĆ SWOIM BLOGIEM?
Pewnego dnia zakładasz bloga, publikujesz kilka artykułów i pytasz siebie… co dalej? Jak zachwycić swoim blogiem, jak dotrzeć do czytelników?
Nie ma miejsca na przypadki. Stwórz plan rozwoju swojego bloga, aby dotrzeć do odbiorców i swoich klientów.
Blog firmowy pozycjonuje Ciebie jako eksperta, przyciąga właściwe osoby i tym samym zaprasza do dalszej współpracy z Tobą. Zanim jednak tak będzie, musisz dotrzeć do swoich czytelników i potencjalnych klientów.
Jak promować bloga?
Przygotowałam dla Ciebie 8 pomysłów na to, aby dotrzeć do swoich odbiorców i zwiększyć ruch na Twoim blogu.
#HakerkiSukcesu: Jak promować bloga
WIDEBOOK + BONUSY
PAKIET PRZEDSPRZEDAŻY WIDEOBOOKA:
+ Brand Bootcamp 30 Dni Rolek (wartość 295zł)
+ Kurs Automatyzacji na Instagramie (wartość 350zł)
+ WARSZTATY LIVE Tworzenie karuzeli na Instagram w Canva + NAGRANIE (wartość 995zł)
+ BONUS: HACKBOOK STRONY LĄDOWANIA (do pobrania od razu po zakupie)
TERMIN WARSZTATÓW: 29/10 godz 21
LIMIT miejsc 100 osób
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
Blog jest świetnym narzędziem do budowania marki,
i zaangażowanej społecznościJak promować bloga? 8 sposobów
Zanim zaczniesz promować bloga musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Określ blogowe cele, zdecyduj do kogo chcesz dotrzeć, kim są Twoi czytelnicy (i potencjalni klienci), jaką wartość możesz im zaoferować na swoim blogu.
Stwórz strategię swojego bloga, by działać strategicznie i z wdziękiem.
Sposób 1: Wykorzystaj media społecznościowe do promocji Twojego bloga
Załóż profile w mediach społecznościowych i buduj społeczność wokół swojej marki i bloga. Oprócz innych treści, które publikujesz (masz stworzony plan treści, prawda? ), zapraszaj na swój blog, informuj o postach blogowych.
Wykorzystaj różne miejsca, aby umieścić link do swojego bloga (np. w odpowiednich sekcjach na fanpage, w bio na Instagramie, w postach czy Instagram Stories).
Hej… jeśli zastanawiasz się jak rozhulać fanpage to przypominam, że dostępny jest EBOOK na ten temat.
Sposób 2: Dołącz do grup na Facebooku gdzie możesz znaleźć swoich czytelników
Grupy na Facebooku skupiają osoby zainteresowane konkretną tematyką. Poszukaj tych, które związane są z tematyką Twojego bloga. Rozmawiaj, dyskutuj, odpowiadaj na pytania. W ten sposób budujesz swoją pozycję eksperta. Rozejrzyj się czy istnieją grupy, w których możesz podzielić się linkiem do swojego bloga lub posta blogowego (tzw. link party).
Dodatkowo możesz stworzyć własną grupę, w której będziesz dzieliła się wiedzą. Uzupełnieniem Twoich postów mogą być także linki do bloga oraz promocja Twojego miejsca (oczywiście nie rób tego w każdym poście ).
Sposób 3: Posty gościnne, wywiady
Wyjdź poza swojego bloga. Rozejrzyj się czy są osoby, na których blogu mogłabyś opublikować wartościowy wpis. W ten sposób możesz dotrzeć do nowej społeczności i tym samym zwiększyć ruch na swoim blogu. Zapytaj, wyślij kilka maili z propozycją artykułu gościnnego.
Pamiętaj o tym, aby treść, którą dostarczasz była wartościowa dla społeczności bloga. Weź pod uwagę to, gdzie są Twoi odbiorcy, dlatego miejsca do pisania postów gościnnych dobierz strategicznie (i z wdziękiem 😉 ).
Możesz także zaprosić inne osoby, aby napisały post gościnny u Ciebie. Możesz także poprosić kilka osób o odpowiedzi na Twoje pytania. Osoby, które zaprosisz do artykułu, mogą podzielić się tym postem na swoich profilach w mediach społecznościowych. Już wiesz o co chodzi? To świetny sposób na dotarcie do nowych osób.
Kolejną formą, która może pomóc Ci dotrzeć do nowych osób są gościnne transmisje live oraz udział w podcastach. Stwórz listę osób, z którymi możesz przeprowadzić wspólną transmisję na żywo, zaproponuj ciekawy temat i wyślij swoją propozycję. Zacznij od osób, które już znasz z internetu. Połączcie swoje siły.
Sposób 4: Stwórz lead magnet, któremu nie będzie można się oprzeć
Stwórz prezent za zapis na listę email, który przyciągnie odpowiednie osoby i będzie pozycjonował Ciebie jako eksperta. Umieść go na stronie lądowania i buduj listę email. Gdy Twój prezent będzie bardzo wartościowy, inne osoby mogą go polecać, dzielić się nim dalej. Ruch na Twoim blogu będzie wzrastał, podobnie jak będzie rosła Twoja lista email.
Sposób 5: Wykorzystaj reklamę na Facebooku
Dzięki reklamie na Facebooku możesz promować zarówno swoje posty blogowe, jak i prezent za zapis na listę email. To paliwo rakietowe dla Twoich działań.
Zacznij od małego budżetu, sprawdzaj różne opcje i wyciągaj wnioski. Korzystając z płatnej promocji, w szybszy sposób dotrzesz do nowych osób.
Sposób 6: Po co mi SEO, czyli zadbaj o widoczność w wyszukiwarkach
Zadbaj o to, aby Twój wpis był łatwiej odnaleziony w wyszukiwarkach. Na swoim blogu poruszaj tematy, na które pojawiają się zapytania. Stwórz listę słów kluczowych, umieszczaj je w swoim wpisie. Jednocześnie pamiętaj, że nie piszesz swoich treści dla robotów Google, ale dla swoich odbiorców, to oni są najważniejsi.
W swoim tekście używaj słów kluczowych (jednak nie umieszczaj ich „sztucznie”, na siłę). Zadbaj o formatowanie tekstu, nagłówki oraz zdjęcia. Dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych, sprawdzaj, jak szybko ładuje się. Jeśli posiadasz wpisy powiązane ze sobą, które rozszerzają temat – zalinkuj do nich w swoim artykule. Posty gościnne, wywiady w innych miejscach to także okazja do pozyskania tzw. „linków zewnętrznych” – jeśli na innych stronach pojawią się linki do Twojego miejsca – zyskasz w oczach wyszukiwarki Google.
Optymalizacja wpisu pod kątem wyszukiwarek może być łatwiejsza, jeśli skorzystasz z wtyczki SEO Yoast. Znajdziesz w niej podpowiedzi, jak lepiej dostosować swój tekst.
Sposób 7: Zwiększaj ruch na blogu dzięki liście email
Jeśli budujesz swoją listę email, wykorzystaj ją, aby informować także o swoich blogowych wpisach. Dzięki umieszczeniu linka do swojego najnowszego posta (lub do wcześniejszego, wartościowego wpisu blogowego), zapewnisz sobie dodatkowy ruch na Twoim blogu.
Sposób 8: Twórz wartościowe, bardzo wartościowe treści
Ten punkt, mimo, że ostatni, wcale nie jest mniej ważny. I choć wydaje się on oczywisty – nie zapominaj o nim. Publikuj wartościowe, interesujące dla swoich czytelników treści. Takie, które odpowiadają na ich zapytania, ale i budują Twoją pozycję eksperta. Jeśli Twoje treści będą niosły wartość – Twoje miejsce będzie polecane przez Twoich czytelników, a tym samym, dotrzesz do nowych osób, zwiększając tym samym swoją społeczność. Zapisuj pytania, które widzisz w internecie, w grupach na Facebooku, a także te, które otrzymujesz od swoich klientów. Przydadzą się, abyś mogła zachwycić swoim blogiem.
A Ty – który sposób wybierasz?
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach