+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans odcinek 98

OBEJRZYJ VIDEO

Branstorytelling audyt

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie 98 odcinka – brandstorytelling audyt

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

#HakerskiKwadrans odcinek 98

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans odcinek 98

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Brandstorytelling, czyli czemu nazywamy szczeniaczki?

Porozmawiajmy o tym, dlaczego nazewnictwo jest ważne i jak wykorzystać te mechanizmy, które sprawiają, że niektóre marki instynktownie rozpoznajemy, zapamiętujemy i chcemy je polecać.

Klienci czują naszą markę dzięki dobrze wykorzystanej i zastosowanej opowieści. Kiedy działamy online, odbiorcy nie mają możliwości fizycznie zapoznać się z produktem. Czytają opisy w sklepie, posty, treści na stronie sprzedażowej – i dzięki nim mają to poczucie, że marka rozumie ich potrzeby.

Wiele osób zastanawia się, po co cały ten storytelling. Moim zdaniem storytelling jest odpowiedzią na większość pojawiających się pytań odnośnie budowania marki online – jak mieć większą sprzedaż? Jak zwiększyć zasięgi? Jak sprawić, żeby reklamy lepiej się klikały? Jak sprawić, żeby reklama była tańsza?

Storytelling jest tym, co spaja całość Twoich działań, sprawia, że Twoja marka jest spójna, rozpoznawalna i na dobre zagnieżdża się w sercach Twoich klientów. To właśnie storytelling sprawia, że inni Cię polecają, że zyskujesz lojalność i zaufanie swoich odbiorców. Ludzie są tak skonstruowani, że najlepiej przyswajają informacje przez historię, dlatego jeżeli nie będziesz używać storytellingu, będzie Ci dużo trudniej dotrzeć do swoich klientów.

Brandstorytelling audyt. Jak zachwycić marką online?

Kiedy robimy nasz audyt, to zajmujemy się dwoma aspektami – aspektem wewnętrznym, czyli tym jak my definiujemy naszą brandstory, a następnie robimy audyt narracji zewnętrznej, żeby sprawdzić, czy wszystkie te cele, które sobie wyznaczyłyśmy w pierwszym etapie, są realizowane.

Działamy w ten sposób dlatego, że czasami nam się wydaje, że to wszystko jest takie oczywiste, a gdy posłuchamy naszych klientów jak opowiadają o naszej marce, to się okazuje, że ta nasza historia poszła w zupełnie innym kierunku niż nam się wydawało, że pójdzie i ze ludzie wychwycili inne elementy, niż my chciałyśmy wyeksponować.

1. Aspekt wewnętrzny

Tworząc definicję swojej brandstory zacznij od tego, do kogo chcesz dotrzeć, kto jest Twoją grupą docelową, z kim pracowałoby Ci się najlepiej.

Kolejny element to misja, czyli do czego dążysz jako marka, co jest Twoim celem, jak określasz sukces. Początkujące marki często maja problem z określeniem misji i to jest ok. Zapisz misję, która wydaje Ci się właściwa teraz, a potem co roku wracaj do tego, określaj, definiuj, doprecyzuj misję swojej marki.

Następnie zajmij się wizją – zastanów się, jaki cel Twojej marki łączy Twoją społeczność i dlaczego on jest ważny.

W kolejnym etapie zastanów się, jak Twoja oferta realizuje potrzeby klienta, jak komunikujesz wartość oferty? Komunikując ofertę nie wystarczy powiedzieć – „Mam do sprzedania ebooka za 90 zł”. Bardzo ważne jest, aby informować, jakie potrzeby klienta zostaną zaspokojone, jaka jest wartość tej oferty, dlaczego warto kupić teraz. Nazywaj swoje oferty. Nie mów, że aktualnie trwa u Ciebie promocja na ebooki, ale spróbuj nadać nazwę tej promocji (jak na przykład mój Letni Festiwal Ebooków).

Kiedy nazywamy szczeniaczka, próbujemy wybrać imię, które będzie przekazywało nasze uczucia czy styl. Tego samego szczeniaczka dwie osoby nazwą w zupełnie inny sposób i tak samo inaczej opiszą cechy tego szczeniaczka. Jeżeli zaczniesz myśleć o swoich ofertach, jak o takich małych szczeniaczkach, zaczniesz się zastanawiać jakiego rodzaju jest ta oferta, jakie ma emocje wzbudzić ta nazwa, to będzie Ci łatwiej znaleźć właściwą. Pamiętaj też, aby nazwa oferty komunikowała wartość, albo limity – kiedy mówimy Letnia wyprzedaż, albo promocja Black Friday, to się wpisuje w pewne kanony które są rozpoznawalne przez Twoją grupę docelową i są łatwiejsze do zrozumienia.

Najgorsza oferta jaka może być, to kiedy klient nie wie dlaczego ma kupić, po co ma kupić, dlaczego ma kupić teraz. Unikaj bycia zbyt rzeczową. Rzeczowe, konkretne nazwy są też bardzo dobre, jeżeli komunikują wartość i styl Twojej marki, ale chodzi o to żeby nie robić tego tak na odczepnego.

Ostatni element łączy wszystko, co zrobiłaś do tej pory – brand story, czyli jak Twoi klienci z Twoja pomocą zmienią świat? Twoja brand story nie powinna mówić o tym, jaka Ty jesteś świetna, ale jak Twoja marka pomaga Twoim klientom osiągać ich cele. Dzięki temu, klienci będą błyskawicznie identyfikować się z misją, wizją i tą historią Twojej marki, będą widzieli Twoje oferty jako narzędzia, które pomogą im te cele osiągać.

 

2.Audyt narracji zewnętrznej.

Sprawdź, czy jest spójność, czy Twoja identyfikacja wizualna i ton wypowiedzi przekazuje wartości, misję, wizję, czy widać od razu to, co chcesz przekazać.

Następnie sprawdź punkty styku – czy używasz tych samych barw i elementów graficznych we wszystkich punktach styku klienta z Twoją marką, np. marka jest znana z koloru czerwonego i czarnego, a potem wchodzisz na stronę oferty – a tam jest niebieski i żółty.

W dalszej kolejności zajmij się mediami społecznościowymi – czy Twoje wartości, Twój styl widoczny jest na Twoich kanałach?

Później sprawdź komunikację – czy klient potrafiłby powiedzieć, jaka jest Twoja misja i czym wyróżniasz się na rynku? Tego nie będziesz umiała zrobić, jeżeli sama nie będziesz wiedziała czym wyróżniasz się na rynku, dlatego najpierw działaj od środka, a potem sprawdzaj, czy dobrze to komunikujesz na zewnątrz.

Dalej zajmij się zgrzytami – czy są jakieś elementy, które nie pasują, które wymagają poprawy. Nawet jeśli rok temu coś zrobiłaś i to było dobre na tamten czas, ale teraz zaczyna Cię to uwierać, przestaje pasować do tej wizji i misji Twojej marki, do której dorosłaś, nie bój się zmian. Każda marka ewoluuje, złe i sztywne marki kostnieją i tracą zaufanie klienta, dobre marki zmieniają się i ważne jest, abyś Ty uczestniczyła w tej zmianie.

Ostatni element, który warto sprawdzić to percepcja – jak Twoja społeczność postrzega Twoją markę. Tutaj warto zastosować rożnego rodzaju pytania, ankiety, można zadać pytania otwarte, można przeprowadzić live’a i z komentarzy wysnuć pewne wnioski. Jest to bardzo ważny element, bo on nam zweryfikuje, czy wszystko co do tej pory zrobiliśmy, jest faktycznie tym co chcemy osiągnąć i przekazać.

Dokonując takiego audytu marki, warto skupić się nie tylko na tym, co my byśmy chcieli zobaczyć, ale zdjąć te klapki, które czasami nam się pojawiają przed oczami i zobaczyć, co faktycznie czują klienci, jakie mają doświadczenie, co faktycznie istnieje, a co mieliśmy w planach, ale nie zostało zrealizowane.

Brandstorytelling sprawia, że Twoja marka ma większe szanse dotrzeć do Twojej grupy docelowej, pomaga realizować misję marki i zjednoczyć Twoja społeczność pod wspólnym sztandarem tego, co wspólnie chcecie osiągnąć. Pozwala również pozyskać klientów i zamienić ich w ambasadorów Twojej marki , aby mieli to poczucie, że razem możecie więcej.

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Dołącz do BOOTCAMPU ELITE 2025

Stwórz dochodowy kurs i zachwyć marką online

Bootcamp ELITE to kompleksowy, ekskluzywny program w którym pokazuję krok po kroku od czego zacząć i jak skalować biznes online dzięki strategii storytellingu i automatyzacjom.

Każdy tydzień to solidna dawka strategii, wsparcia i inspiracji,
abyś każdą taktykę szybko wprowadzała w życie.

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach Dołącz do grupy
Share This