+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans odcinek 90

OBEJRZYJ VIDEO

Jak podwyższyć ceny i nie stracić klientów

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie 90 odcinka – jak podwyższyć ceny i nie stracić klientów

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

#HakerskiKwadrans odcinek 90

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans odcinek 90

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Jak podwyższyć ceny i nie stracić klientów?

Podnoszenie cen w obecnym czasie może być troszkę kontrowersyjne. Aktualnie mówi się o kryzysie ekonomicznym, o tym, że ludzie nie mają pieniędzy i podnoszenie cen jest niekiedy odbierane jak wykorzystywanie sytuacji. A przecież jeżeli nie podnosiłaś cen od 2019 roku, bo głupio było to robić na początku pandemii, a Twoje koszty wzrosły, kwalifikacje i umiejętności również, to masz prawo podnieść ceny swoich produktów i usług. Jeśli Twój zysk nie przynosi oczekiwanych zysków, jaki sens jest kontynuować coś, co może nawet przynosi straty?

Jak podnosić ceny w sposób elegancki, strategiczny i z wdziękiem tak, żeby klienci nie tylko nie uciekli, ale żeby było ich więcej?

 

Analiza cen konkurencji

Pierwsze co musisz zrobić, to sprawdzić, jakie ceny ma konkurencja. Nie podnoś swojej ceny tylko dlatego, że oni mają wyższe. Zweryfikuj najpierw, co ma wpływ na ich wyższą cenę, jakie mają produkty/usługi, dlaczego klienci decydują się na zakupy u nich. Nie kopiuj czyichś cen, ponieważ cena to tylko czubek góry lodowej.

 

Zasługuję na wysokie ceny

Następnie uświadom sobie, że zasługujesz na wysokie ceny, jeśli wykonujesz swoje usługi rzetelnie i na dobrym poziomie. Uczciwie wyceniaj usługi, które oferujesz. To, co dzisiaj potrafisz, nie przyszło samo. To lata ćwiczeń, doświadczenia i nieudanych prób, za które nikt Ci nie zapłacił. Doceniaj siebie i wszystko, co oferujesz klientom. Jeżeli wykonujesz swoje usługi rzetelnie, robisz to na czas, to klient chętnie za to zapłaci.

Uczciwie powiedz sobie, jaki jest poziom Twoich kompetencji i ile to jest warte z punktu widzenia Twojego klienta. Nie chodzi o to, czy Ty się czujesz jak milion dolarów, ale czy Twoje umiejętności sprawią, że ten klient będzie czuł się jak milion dolarów.

 

Limitowane serie

Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne i zrobisz limitowaną kolekcję, zaprojektujesz nowy design – będzie to ten sam produkt, w innym kolorze, w określonej ilości, albo na specjalną okazję – jego cena może być wyższa. To działa w każdej niszy.

 

Dodaj extra usługę do swojej usługi podstawowej

Komunikuj klientom, jaka jest podstawowa usługa lub produkt, a co jest dodatkowo płatne. Jeśli klient potrzebuje czegoś szybciej, niż przewiduje standardowy czas oczekiwania – kosztuje to więcej, jeśli chce mieć spersonalizowany produkt, musi zapłacić więcej. Jeśli świadczysz usługi, które angażują Twój czas, np. jesteś coachem, terapeutą, przeprowadzasz konsultacje – świetnie sprawdzą się dodatkowe produkty elektroniczne – książki, ebooki, kursy, workbooki, nagrania medytacji – cokolwiek, co możesz zrobić raz, a później dokładać do każdej konsultacji i podnieść jej cenę. Możesz dać ten produkt gratis, ale zakomunikować jego wartość, przez co dla klienta wartość Twojej oferty jest wyższa i kupi chętniej.

 

Taniej lub szybciej w wersji premium

Gdy zgłosi się do Ciebie klient, który chce, aby szybko stworzyć mu np. stronę internetową – możesz zaproponować mu dwie opcje: usługę standardową, czyli określoną cenę i termin realizacji 3 tygodnie oraz usługę ekspresową (premium) – gotową stronę za 3 dni, ale w cenie 1000 zł wyższej, bo Ty, żeby zdążyć, musisz przełożyć wiele innych terminów i pracować nocami. Klient ma wówczas wybór, czy priorytetem jest dla niego cena, czy czas.

 

Podnoszenie cen z nowym rokiem

To jest bardzo dobry czas, bo z reguły my same nastawiamy się wtedy na wzrost cen, zauważamy, że one rzeczywiście idą w górę. Jeśli zaplanujesz sobie, że zawsze na początku roku podnosisz ceny, bo jesteś coraz lepsza w tym, co robisz, przestaniesz wpadać w wir zaprzeczania, że „nie, teraz nie jest dobry czas na podnoszenie cen”, tylko po prostu je podniesiesz.

 

Podnoś ceny dla nowych klientów i doceniaj lojalność dotychczasowych

Kiedy zdecydujesz się podnieść ceny, zakomunikuj swoim klientom i potencjalnym klientom, że od przyszłego miesiąca cena ebooka, sukienki albo strony internetowej będzie wyższa. Te osoby będą miały szansę zamówić produkt czy usługę w starej cenie, a każdy kolejny klient będzie płacił więcej.
W Klubie Hakerki Sukcesu stosuję zasadę, że osoby, które dołączyły na początku, mają inną cenę niż wszystkie te, które dołączają w kolejnych edycjach. Materiałów w Klubie jest coraz więcej i osoby, które są aktualnie w Klubie nie rezygnują, mają one świadomość, że gdy będą chciały wrócić – będą musiały zapłacić dwa razy drożej.

 

Aktualizacje zwiększają wartość

Jeśli masz nagrany kurs, czy napisanego ebooka zastanów się, czy możesz nagrać jakieś uaktualnienie, dodać nowy moduł albo rozdział i wtedy podnieść jego cenę. Bez względu na to, czy dotychczasowi klienci otrzymają aktualizację za darmo, czy za opłatą, nowi klienci zapłacą więcej, bo Ty zaoferujesz nową wersję i większą wartość.

 

Budowanie marki świetnym sposobem na podnoszenie cen

Im bardziej jesteś rozpoznawana, ceniona, tym wyższe ceny możesz oferować, a klienci będą gotowi zapłacić za tę pewność, którą gwarantuje znana marka. Walcz o to, aby nie być najtańszą na rynku i nie musieć pracować jak „dziki osioł”.

Buduj swoją markę, pokazuj:

  • dlaczego jesteś najlepsza w swoim fachu,
  • dlaczego warto Ci zaufać,
  • swoje kwalifikacje, osiągnięcia,
  • wszystko, co w Twojej marce jest najlepszego.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o cenach, zapoznaj się z kursem STRATEGIA CEN o tym jak podnosić ceny, jak tworzyć pakiety, oferty, żeby zwiększać swoje dochody strategicznie i z wdziękiem.

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Odbierz kurs za 0 zł Nawyki Hakerki Sukcesu 10 dni

Zapisz się na listę oczekujących Klubu Hakerki Biznesu i odbierz kurs za 0zł!

Poznaj nawyki Hakerek Sukcesu i zwiększ produktywność w swoim biznesie.

Przez 10 dni pokażę Ci moje narzędzia, zdradzę, jakie książki czytałam wielokrotnie, jakie strategie stosuję najczęściej i co mi się sprawdza najlepiej, a co było stratą czasu – wszystko okraszone praktycznymi wskazówkami, case study i zadaniami dla Ciebie, bo chcę, żebyś także przestała odkładać marzenia na później i nauczyła się skutecznie realizować swoje plany.

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach

This error message is only visible to WordPress admins
Error: There is no connected account for the user 4672374306.

Dołącz do grupy

Webinar 12 marca godz 21

 Dowiedz się, jak to wszystko ogarnąć i zbudować krok po kroku solidną strategię reklam!
xx Marta Krasnodębska, #HakerkiSukcesu

Zapisując się na webinar wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera z serii Hakerki Sukcesu. W każdej chwili możesz się z niego wypisać.

PDF + BEZPŁATNE WARSZTATY ONLINE

 Dowiedz się, jak to wszystko ogarnąć i zbudować krok po kroku solidną strategię reklam!
xx Marta Krasnodębska, #HakerkiSukcesu

Zapisując się na szkolenie wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera z serii Hakerki Sukcesu. W każdej chwili możesz się z niego wypisać.

Share This