#HakerskiKwadrans odcinek 90
OBEJRZYJ VIDEOJak podwyższyć ceny i nie stracić klientów
Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Obejrzyj nagranie 90 odcinka – jak podwyższyć ceny i nie stracić klientów
Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.
#HakerskiKwadrans odcinek 90
Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka
Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00
#HakerskiKwadrans odcinek 90
#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Podsumowanie najważniejszych informacji
Jak podwyższyć ceny i nie stracić klientów?
Podnoszenie cen w obecnym czasie może być troszkę kontrowersyjne. Aktualnie mówi się o kryzysie ekonomicznym, o tym, że ludzie nie mają pieniędzy i podnoszenie cen jest niekiedy odbierane jak wykorzystywanie sytuacji. A przecież jeżeli nie podnosiłaś cen od 2019 roku, bo głupio było to robić na początku pandemii, a Twoje koszty wzrosły, kwalifikacje i umiejętności również, to masz prawo podnieść ceny swoich produktów i usług. Jeśli Twój zysk nie przynosi oczekiwanych zysków, jaki sens jest kontynuować coś, co może nawet przynosi straty?
Jak podnosić ceny w sposób elegancki, strategiczny i z wdziękiem tak, żeby klienci nie tylko nie uciekli, ale żeby było ich więcej?
Analiza cen konkurencji
Pierwsze co musisz zrobić, to sprawdzić, jakie ceny ma konkurencja. Nie podnoś swojej ceny tylko dlatego, że oni mają wyższe. Zweryfikuj najpierw, co ma wpływ na ich wyższą cenę, jakie mają produkty/usługi, dlaczego klienci decydują się na zakupy u nich. Nie kopiuj czyichś cen, ponieważ cena to tylko czubek góry lodowej.
Zasługuję na wysokie ceny
Następnie uświadom sobie, że zasługujesz na wysokie ceny, jeśli wykonujesz swoje usługi rzetelnie i na dobrym poziomie. Uczciwie wyceniaj usługi, które oferujesz. To, co dzisiaj potrafisz, nie przyszło samo. To lata ćwiczeń, doświadczenia i nieudanych prób, za które nikt Ci nie zapłacił. Doceniaj siebie i wszystko, co oferujesz klientom. Jeżeli wykonujesz swoje usługi rzetelnie, robisz to na czas, to klient chętnie za to zapłaci.
Uczciwie powiedz sobie, jaki jest poziom Twoich kompetencji i ile to jest warte z punktu widzenia Twojego klienta. Nie chodzi o to, czy Ty się czujesz jak milion dolarów, ale czy Twoje umiejętności sprawią, że ten klient będzie czuł się jak milion dolarów.
Limitowane serie
Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne i zrobisz limitowaną kolekcję, zaprojektujesz nowy design – będzie to ten sam produkt, w innym kolorze, w określonej ilości, albo na specjalną okazję – jego cena może być wyższa. To działa w każdej niszy.
Dodaj extra usługę do swojej usługi podstawowej
Komunikuj klientom, jaka jest podstawowa usługa lub produkt, a co jest dodatkowo płatne. Jeśli klient potrzebuje czegoś szybciej, niż przewiduje standardowy czas oczekiwania – kosztuje to więcej, jeśli chce mieć spersonalizowany produkt, musi zapłacić więcej. Jeśli świadczysz usługi, które angażują Twój czas, np. jesteś coachem, terapeutą, przeprowadzasz konsultacje – świetnie sprawdzą się dodatkowe produkty elektroniczne – książki, ebooki, kursy, workbooki, nagrania medytacji – cokolwiek, co możesz zrobić raz, a później dokładać do każdej konsultacji i podnieść jej cenę. Możesz dać ten produkt gratis, ale zakomunikować jego wartość, przez co dla klienta wartość Twojej oferty jest wyższa i kupi chętniej.
Taniej lub szybciej w wersji premium
Gdy zgłosi się do Ciebie klient, który chce, aby szybko stworzyć mu np. stronę internetową – możesz zaproponować mu dwie opcje: usługę standardową, czyli określoną cenę i termin realizacji 3 tygodnie oraz usługę ekspresową (premium) – gotową stronę za 3 dni, ale w cenie 1000 zł wyższej, bo Ty, żeby zdążyć, musisz przełożyć wiele innych terminów i pracować nocami. Klient ma wówczas wybór, czy priorytetem jest dla niego cena, czy czas.
Podnoszenie cen z nowym rokiem
To jest bardzo dobry czas, bo z reguły my same nastawiamy się wtedy na wzrost cen, zauważamy, że one rzeczywiście idą w górę. Jeśli zaplanujesz sobie, że zawsze na początku roku podnosisz ceny, bo jesteś coraz lepsza w tym, co robisz, przestaniesz wpadać w wir zaprzeczania, że „nie, teraz nie jest dobry czas na podnoszenie cen”, tylko po prostu je podniesiesz.
Podnoś ceny dla nowych klientów i doceniaj lojalność dotychczasowych
Kiedy zdecydujesz się podnieść ceny, zakomunikuj swoim klientom i potencjalnym klientom, że od przyszłego miesiąca cena ebooka, sukienki albo strony internetowej będzie wyższa. Te osoby będą miały szansę zamówić produkt czy usługę w starej cenie, a każdy kolejny klient będzie płacił więcej.
W Klubie Hakerki Sukcesu stosuję zasadę, że osoby, które dołączyły na początku, mają inną cenę niż wszystkie te, które dołączają w kolejnych edycjach. Materiałów w Klubie jest coraz więcej i osoby, które są aktualnie w Klubie nie rezygnują, mają one świadomość, że gdy będą chciały wrócić – będą musiały zapłacić dwa razy drożej.
Aktualizacje zwiększają wartość
Jeśli masz nagrany kurs, czy napisanego ebooka zastanów się, czy możesz nagrać jakieś uaktualnienie, dodać nowy moduł albo rozdział i wtedy podnieść jego cenę. Bez względu na to, czy dotychczasowi klienci otrzymają aktualizację za darmo, czy za opłatą, nowi klienci zapłacą więcej, bo Ty zaoferujesz nową wersję i większą wartość.
Budowanie marki świetnym sposobem na podnoszenie cen
Im bardziej jesteś rozpoznawana, ceniona, tym wyższe ceny możesz oferować, a klienci będą gotowi zapłacić za tę pewność, którą gwarantuje znana marka. Walcz o to, aby nie być najtańszą na rynku i nie musieć pracować jak „dziki osioł”.
Buduj swoją markę, pokazuj:
- dlaczego jesteś najlepsza w swoim fachu,
- dlaczego warto Ci zaufać,
- swoje kwalifikacje, osiągnięcia,
- wszystko, co w Twojej marce jest najlepszego.
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o cenach, zapoznaj się z kursem STRATEGIA CEN o tym jak podnosić ceny, jak tworzyć pakiety, oferty, żeby zwiększać swoje dochody strategicznie i z wdziękiem.
Dołącz do BOOTCAMPU ELITE 2025
Stwórz dochodowy kurs i zachwyć marką online
Bootcamp ELITE to kompleksowy, ekskluzywny program w którym pokazuję krok po kroku od czego zacząć i jak skalować biznes online dzięki strategii storytellingu i automatyzacjom.
Każdy tydzień to solidna dawka strategii, wsparcia i inspiracji,
abyś każdą taktykę szybko wprowadzała w życie.
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach