#HakerskiKwadrans odcinek 67
OBEJRZYJ VIDEOStorytelling w biznesie – technika forshadowing
Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Obejrzyj nagranie 67 odcinka – storytelling w biznesie: technika forshadowing
Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.
#HakerskiKwadrans odcinek 67
Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka
Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00
#HakerskiKwadrans odcinek 67
#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Podsumowanie najważniejszych informacji
Brandstorytelling - na czym polega?
- Oryginalna funkcja storytellingu polegała na przekazywaniu wiedzy merytorycznej, historycznej oraz przekazywaniu wartości. Opowieści były używane po to, żeby kształtować młode i starsze pokolenia, przekazywać im pewne wzorce zachowań. Dzisiaj uczy się nas pisania esejów, rozprawek, różnych form, ale nie uczy się nas storytellingu, wciągania w naszą opowieść i przekazywania naszego zdania w taki sposób, żeby go nie narzucać innej osobie, ale żeby ta osoba wyciągnęła coś dla siebie. Kiedy odbiorca może nałożyć swoje własne emocje, przemyślenia na pewną historię, która z nim rezonuje, wtedy ten storytelling jest dobrze zastosowany.
- Brandstorytelling polega na tym, że budujemy całą narrację naszej marki. Może ona zawierać opowieści dla różnych grup docelowych. Storytelling pojęty w ten sposób jest odpowiedzią na pytanie tych wszystkich osób, które się zastanawiają – w jaki sposób dotrzeć do różnych grup docelowych jednocześnie.
- Przykład: Wyobraź sobie damską sukienkę z kieszeniami. Dla wielu osób to żaden storytelling – dla mężczyzny jest to po prostu sukienka. Jednak osoby, które znają część kontekstu, czyli kobiety, od razu zrozumieją, że za tym jednym zdaniem „sukienka z kieszeniami” kryje się cała historia. Bo wiedzą, że w większości kobiecych ubrań kieszenie praktycznie nie istnieją, a jeśli już są – zazwyczaj są one zupełnie niepraktyczne – płytkie, często zaszyte, trudno je w ogóle wykorzystać.
- Storytelling polega na tym, żeby odwołać się do wspólnych doświadczeń ze swoją społecznością, pokazać im, że ich rozumiemy, że jesteśmy na tym samym poziomie. Storytelling nie polega na mówieniu i pisaniu o sobie, o tym, jakie my jesteśmy wspaniałe. To jest mówienie do publiczności o ich przeżyciach. Storytelling marki polega na tym, że przenosimy ciężar opowieści głównego bohatera na naszych klientów.
Technika forshadowing
- Technikę forshadowing (zapowiadającą, że coś się wydarzy) najłatwiej zauważyć w horrorach. W chwili kiedy bohaterka schodzi do piwnicy i nagle gaśnie światło to my, widzowie, aż podskakujemy. Wiemy, że zaraz coś się wydarzy, a kiedy nic się nie dzieje, nadal siedzimy pełne napięcia w oczekiwaniu na ten straszny moment. Ta technika najlepiej sprawdza się właśnie z taką pułapką – kobieta myśli, że jest w domu sama, ale słyszy głosy – otwiera jedne drzwi, za którymi nikogo nie ma, później kolejne i kolejne, a gdy nadal nikogo nie znajduje, siada uspokojona na sofie z poczuciem fałszywego bezpieczeństwa, wraca do jedzenia kolacji, a my zauważamy, jak w tle pojawia się zabójca, kosmita czy jakiś inny potwór.
- Drugi przykład możemy zaobserwować w operach mydlanych. To jest ten moment, w którym kobieta na samym końcu odcinka obraca się do kamery, robi wielkie oczy, jest czymś ogromnie zaskoczona, a odcinek… urywa się. I pojawia się zapowiedź kolejnego. Dostajemy przebłysk tego, co się stanie później i pełni napięcia czekamy na to rozwiązanie, na to, co będzie dalej.
Jak wykorzystać technikę forshadowind i tworzyć dobre opowieści w biznesie?
- Zapowiadając swój produkt możesz po prostu wyjść i powiedzieć: „hej, napisałam książkę” – to jest przekaz skoncentrowany na Tobie. Ludzie, którzy Cię znają zainteresują się, a Ci, którzy Ciebie nie znają, pogratulują i pójdą sobie dalej. Jeśli chcesz zaangażować swoją społeczność, pokazać im, że nie chodzi Ci tylko o to, aby się pochwalić, sprzedać swój produkt za wszelką cenę, ale nawiązać relację z nimi, wciągnąć ich w konwersację – zastosuj technikę forshadowing.
- Dobry, autentyczny marketing i storytelling polega na tym, że traktujemy tę drugą osobę, naszego odbiorcę, jak partnera. W sytuacji, kiedy chcesz powiedzieć, że napisałaś książkę, wymień powody, dlaczego to zrobiłaś – powiedz, że miałaś na uwadze prośby i potrzeby swojej społeczności, ich problemy, że chcesz pokazać jak je rozwiązać. Zasugeruj, że jesteś ich partnerem w tej ich podróży do celu.
- Dobre opowieści w biznesie wcale nie koncentrują się na marce, ale na odbiorcy. Kiedyś na piedestale stawiane były marki, dzisiaj trzeba dbać o relacje z odbiorcami – bo ludzie zaczęli tego wymagać. Konsument jest coraz bardziej wyrafinowany, nie chce wiedzieć jakie produkt ma cechy, ile kosztuje – to są tylko nudne fakty. W chwili, gdy opowiemy pewną historię do tych faktów, albo nawiążemy do wspólnego doświadczenia całej grupy odbiorców – to później, w momencie gdy przedstawimy jeden z faktów, odbiorca dopowie sobie resztę tej historii. Tak jak z tą sukienką wystarczy, że powiesz innej kobiecie – „moja sukienka ma kieszenie” i ona już wie, że to jest najlepsza sukienka.
- Storytelling polega na tym, żeby opowiadać historie, formułować je i filtrować w taki sposób, żeby odbiorcy mogli je odnieść do siebie. Kiedy rozumiemy potrzeby naszych konsumentów, wiemy z czym się zmagają, to możemy zwrócić uwagę w opisach produktów, na stronach i w mailach sprzedażowych na te fakty, które mają znaczenie.
Dlaczego storytelling jest istotny i nie należy go lekceważyć?
- Ludzie zazwyczaj są bardzo przyzwyczajeni do swoich poglądów. Żeby zmienić czyjąś perspektywę nie możesz powiedzieć „Ty musisz zrobić to”. Dużo lepiej jest powiedzieć, że inna osoba zrobiła tak i osiągnęła taki efekt. Wtedy odbiorca wyciąga wnioski i nie ma poczucia, że Ty mu narzucasz swoje zdanie, ale przyjmuje Twoje wnioski jako swoje własne.
- Storytelling jest potężnym narzędziem, ale często jest też nadużywany – na przykład w kampaniach politycznych. Jak każde narzędzie ma swoją ciemną stronę, dlatego trzeba używać go odpowiedzialnie, w oparciu o dobre, pozytywne wartości.
WIDEBOOK + BONUSY
PAKIET PRZEDSPRZEDAŻY WIDEOBOOKA:
+ Brand Bootcamp 30 Dni Rolek (wartość 295zł)
+ Kurs Automatyzacji na Instagramie (wartość 350zł)
+ WARSZTATY LIVE Tworzenie karuzeli na Instagram w Canva + NAGRANIE (wartość 995zł)
+ BONUS: HACKBOOK STRONY LĄDOWANIA (do pobrania od razu po zakupie)
TERMIN WARSZTATÓW: 29/10 godz 21
LIMIT miejsc 100 osób
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach