#HakerskiKwadrans odcinek 61
OBEJRZYJ VIDEOTrendy budowania marki na Instagramie
Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Obejrzyj nagranie 61 odcinka – trendy budowania marki na Instagramie
Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.
#HakerskiKwadrans odcinek 61
Hakerski Kwadrans: Trendy budowania marki na Instagramie
Opublikowany przez Hakerki Sukcesu Środa, 8 lipca 2020
Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka
Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00
#HakerskiKwadrans odcinek 61
#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Podsumowanie najważniejszych informacji
Trendy budowania marki na Instagramie
Markę na Instagramie budujesz stawiając na spójność, autentyczność i potrzeby swojej grupy docelowej oraz dbając o swoich klientów, pokazując im atrakcyjne i wartościowe dla nich treści.
Trendy na Instagramie obserwujemy, aby dopasować się do tego, co lubią przedstawiciele naszej grupy docelowej. Dzięki temu osoby, które widzą nas pierwszy raz w życiu, od razu mogą dokonać pewnej oceny – nie znam tej firmy, ale wygląda przyzwoicie, dam jej szansę.
Spójność na Instagramie – dlaczego jest ważna?
Kiedy odbiorca wchodzi na Twoje konto na Instagramie po raz pierwszy, prawdopodobnie w ogóle Cię nie zna. Nie wie, jaką markę reprezentujesz, jaki masz styl, jakie wartości, tak naprawdę z niczym jeszcze mu się nie kojarzysz.
Masz dosłownie chwilę, żeby się dobrze zaprezentować, przyciągnąć jego uwagę, zatrzymać go.
Zachowując spójność stylu masz większą szansę szybko pokazać odbiorcy, kim jesteś i dlaczego warto Cię obserwować.
Każda osoba, która wchodzi na Twój profil podejmuje decyzję – zostaje lub odchodzi. Najpierw sprawdza, czy zdjęcia są atrakcyjne, przegląda BIO (opis profilu) i jeżeli te informacje wydają się jej interesujące, klika „obserwuj”. Trwa to około 3-5 sekund, a więc nie masz zbyt dużo czasu, żeby tego odbiorcę zatrzymać.
Dbając o atrakcyjny wizualnie, spójny profil masz większą szansę, że on faktycznie zostanie.
Twój Instagram to Twoja wizualna wizytówka:
- Jeśli chcesz, żeby odbiorcy Ci zaufali, konieczna jest pewna spójność i konsekwencja. Jeżeli mówisz, że jesteś fantastycznym fotografem, a Twoje zdjęcia będą temu przeczyć, trudno będzie odbiorcy zaufać Ci i uwierzyć, że jesteś właśnie tym fotografem, którego szuka do swojej sesji.
- Dodawaj teksty do zdjęć na Instagramie, jeżeli traktujesz go poważnie. Nakierowujesz w ten sposób odbiorców na to, co chcesz, żeby zobaczyli na zdjęciu. Czasami zdjęcia to tylko wymówka, żeby zaczepić wzrok, a cała esencja Twojego konta na IG może być w tekstach, które publikujesz.
- Zadbaj o spójność zdjęć, żeby ludzie mogli Cię rozpoznać. Gdy wpisujesz się w trendy na Instagramie, to osoby, które Ciebie nie znają, ale znają dany trend albo wytyczne, które są uważane w tym momencie za nowoczesne, będą automatycznie Ciebie kojarzyć.
Jak dotrzeć do zamożnych klientów?
Jeżeli Twoja marka będzie prezentować się w rozlazłych kapciach, szlafroku i wałkach na głowie, to nie będzie traktowana poważnie. Nie ma magicznej funkcji, która pozwala zdobywać klientów premium. Musisz najpierw zbudować markę, która tych klientów przyciągnie.
- Zachowuj się jak marka, która już ma klientów premium, która jest z wyższej półki.
- Zadbaj o spójność kolorystyczną, spójność przekazu, przemyśl wcześniej, jak chcesz się prezentować. Twoje konto na Instagramie jest Twoim opakowaniem, które pozwala klientom uwierzyć, że będą traktowani jak klienci premium.
- Jeżeli będziesz niesystematyczna, niekonsekwentna, niespójna, to Ci klienci, którzy nawet rozważali współpracę z Tobą, mogą zrezygnować. Oni najprawdopodobniej nie będą analizować świadomie, że Twoim zdjęciom brakuje ciekawej kompozycji, że są źle kadrowane, albo, że masz nieciekawe teksty. To jest ułamek sekundy, gdy klient podejmuje decyzję, że jednak nie chce kupić Twojego produktu czy usługi.
Spójność i konsekwencja wykluczają autentyczność i spontaniczność. Czy rzeczywiście tak jest?
Pomyśl, że Twój Instagram to sposób, w jaki prezentujesz się klientom. Możesz pokazać się im albo w rozlazłych kapciach i szlafroku, albo wyszykować się jak panna młoda w dniu swojego ślub. Czy kobieta w pięknej sukni i pięknym makijażu na własnym ślubie jest nieautentyczna? Nie, ona po prostu pokazuje się ze swojej najlepszej strony gościom, którzy przyszli świętować razem z nią. Szanuje ich, docenia i chce zaprezentować swój styl w pięknym wydaniu, zamiast w wygodnym szlafroku.
Tak samo jest z Twoim Instagramem. Możesz pokazać swoim potencjalnym klientom tę rozlazłą, prywatną część, albo pokazać, że Twoja marka dba o to, jak się prezentuje, jak podchodzi do współpracy, jak dba o klienta.
Fakt, że troszczysz się o stronę wizualną, o to, co publikujesz, że zastanawiasz się co napisać w każdym tekście, wcale nie oznacza, że jesteś mało autentyczna, ale że właśnie dbasz o klientów, że selekcjonujesz treści i pokazujesz tylko te, które mogą być dla nich istotne i atrakcyjne.
Co publikować na Instagramie?
- Świetnie sprawdza się unboxing, czyli rozpakowywanie na wizji produktów. W ten sposób z jednej strony budujesz napięcie, wywołujesz chęć zakupu takiego produktu, a z drugiej masz okazję do zaprezentowania, jak pięknie i efektownie Ty pakujesz swoje produkty.
- Napisałaś książkę? Pokaż jej okładkę. Robiąc live’a, ustaw za sobą 10 tych książek, żeby każdy wiedział, że ją napisałaś.
- Pokazuj w użyciu swoje produkty. Niech klienci zobaczą, jak można je wykorzystywać.
- Produkty cyfrowe pokazuj w formie mockup’ów.
- Jeżeli masz usługi, świetnym pomysłem jest pokazywanie wyników klientów – case study.
- Czy trzeba pokazywać siebie? Absolutnie nie. W zależności od tego, co interesuje, pasjonuje Twoją grupę docelową, możesz tak dobrać zdjęcia, żeby Twoje konto rosło, a na żadnym z nich nie musi wcale być Twojej twarzy.
- Procesy decyzyjne związane z prowadzeniem swojego biznesu. W ten sposób przyciągasz osoby, dla których istotne są podobne wartości.
Zapraszam Cię na moje konto na Instagramie!
Dołącz do społeczności Hakerek na Instagramie.
Na moim profilu znajdziesz wskazówki, strategie oraz kulisy budowania międzynarodowej marki.
Dołącz do BOOTCAMPU ELITE 2025
Stwórz dochodowy kurs i zachwyć marką online
Bootcamp ELITE to kompleksowy, ekskluzywny program w którym pokazuję krok po kroku od czego zacząć i jak skalować biznes online dzięki strategii storytellingu i automatyzacjom.
Każdy tydzień to solidna dawka strategii, wsparcia i inspiracji,
abyś każdą taktykę szybko wprowadzała w życie.
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach