#HakerskiKwadrans odcinek 59
OBEJRZYJ VIDEOJak obliczyć koszty reklamy?
Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Obejrzyj nagranie 59 odcinka – jak obliczyć koszty reklamy
Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.
#HakerskiKwadrans odcinek 59
Jak Hakerski Kwadrans: Kalkulator reklamy. Jak obliczyć koszty reklam, zbudować listę 1000 osób i zyskać dochody pasywne.
Opublikowany przez Hakerki Sukcesu Środa, 24 czerwca 2020
Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka
Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00
#HakerskiKwadrans odcinek 59
#HakerskiKwadrans to nowy cykliczny cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Podsumowanie najważniejszych informacji
Jak obliczyć koszty reklam, zbudować listę 1000 osób i zyskać dochody pasywne.
Zanim zaczniesz działać z reklamą i zanim pokażę Ci, jak funkcjonuje mój kalkulator reklamy, przeczytaj kilka wskazówek:
- Aby reklama nie była jak noszenie sitem wody do dziurawego wiadra, koniecznie sprawdź swoją ścieżkę klienta. Jeśli jest ona dobrze opracowana, jeśli wszystko działa jak należy, nie będziesz po drodze traciła klientów.
- Sprecyzuj swój cel jak najdokładniej, aby wyróżnić się dokładnie w taki sposób, w jaki chcesz się wyróżnić.
- Nawet jeśli nie masz jeszcze gotowego produktu – zacznij budować listę oczekujących na ten produkt. Po pierwsze będziesz w ten sposób komunikować, że jesteś ekspertem, a po drugie sprawdzisz, czy faktycznie jest zapotrzebowanie na Twój produkt. Bo jeśli na tę listę będzie zapisywało się mało osób, możliwe, że będziesz musiała zastanowić się nad swoim produktem, zmienić komunikację albo grupę docelową, bo jest niewłaściwie określona.
Kalkulator reklamy
Na nagraniu pokazuję kalkulator, który na starcie kursu o reklamie otrzymują moje kursantki. Obejrzyj to nagranie, żebyś wiedziała o czym mówię. A tutaj w skrócie przedstawię Ci jak może wyglądać przykładowy scenariusz dla osoby, która chce zbudować listę składającą się z 10000 osób.
1. Masz fajny PDF jako lead magnet, ludzie się na niego zapisują, ustalasz budżet na poziomie 200 zł, koszt zapisu: 1 zł, masz 200 osób pozyskanych na listę email. Następnie tym wszystkim osobom prezentujesz informację, że mogą kupić ebooka za 50 zł. Z tych 200 osób, 3 % zdecydowały się na zakup (3% konwersji to bardzo dobry wynik), czyli 6 osób kupuje ebook za 50 zł – masz przychód pasywny 300 zł, ale zwróć uwagę, że to jeszcze nie jest zysk. Wydałaś 200 zł na reklamę, a więc Twój zysk wynosi 100 zł. Podsumowując – puściłaś reklamę, masz 200 osób na liście mailingowej i dodatkowo zarobiłaś 100 zł. Gdybyś puściła reklamę za 1000 zł – udałoby Ci się zebrać listę z 1000 osobami i zostałoby Ci 500 zł zysku. Do tej listy 1000 osób puściłabyś kolejną ofertę mailowo, jeśli 10% z tego tysiąca (100 osób) zdecydowałoby się na zakup np. następnego ebooka za 100 zł, to osiągasz już czysty zysk, bez kosztów pozyskania klienta. Dlatego tak ważne jest, żeby od razu zacząć budować listę kontaktów, liste email, bo możesz kontaktować się później z tymi osobami za darmo.
2. Kolejny krok – sprawdzasz, czy inny rodzaj lead magnetu zadziała lepiej. Działasz z serią audio – masz budżet 300 zł na reklamę, koszt zapisu to nadal 1 zł, leadów pozyskujesz 300, Twoja oferta pozostaje na poziomie 50 zł. Ale seria audio bardziej „rozgrzała” klientów, a więc konwersja wynosi 4%. Osiągasz przychód pasywny w wysokości 600 zł, a zysk w wysokości 300 zł. Podsumowując – w pierwszej rundzie wydałaś 200 zł i miałaś przychód 300 zł, teraz wrzuciłaś te 300 zł z powrotem w reklamę i wygenerowałaś 600 zł. Część osób zabiera te 600 zł i zastanawia się gdzie są Ci klienci. A to jest tak naprawdę dopiero początek.
3. Testujesz kolejny PDF, Twój budżet wynosi 600 zł (które wygenerowałaś w poprzednim kroku), koszt zapisu 1 zł, masz pozyskane 600 osób. Podnosisz cenę oferty, żeby sprawdzić, jak to wyjdzie – ustalasz cenę 69 zł, konwersja spadła, jest 3 % ale ponieważ cena jest wyższa, nadal przychód pasywny (i zysk) jest wyższy. Dzięki temu eksperymentowi wiesz, że warto podnieść cenę, ponieważ mimo wyższej ceny i niższej konwersji – Ty zarabiasz więcej.
4. W kolejnym kroku próbujesz następny lead magnet – seria video (który rozgrzewa bardziej niż tylko pdf) oraz podnosisz cenę np. do 97 zł. Konwersja utrzymuje się na poziomie 4 %, osiągasz jeszcze większy zysk.
5. Krótkie podsumowanie: przy 4 lead magnetach masz pozyskane ponad 2000 osób na własną listę. I tak naprawdę te osoby pozyskane są za darmo, bo dzięki swoim ofertom zarobiłaś również na sprzedaży.
W kalkulatorze reklamy możesz sobie dowolnie zmieniać ceny, założenia, inaczej określać konwersję i sprawdzać, jak przy różnych strategiach będzie kalkulował się Twój zysk. Udowadnia on, że nie trzeba pracować więcej, żeby móc zarabiać więcej, ale trzeba myśleć o swoim biznesie strategicznie, jak o biznesie, a nie hobby.
Zakładając, że postawisz sobie za cel zbudowanie listy, w której jest np. 10000 osób, samo budowanie listy, przy tym całym procesie, reklamach ,które ustawiasz – sprawia, że zarabiasz pieniądze. Dzięki temu upewniasz się również, że to, co robisz faktycznie opłaca Ci się.
Koszty reklamy wcale nie muszą być duże, nie trzeba mieć ogromnego budżetu, ale koniecznie trzeba mieć dobrze ułożoną strategię, żeby zacząć zarabiać poważne sumy.
Przestań myśleć o swoim biznesie jak o malutkim biznesie, po godzinach, który nie ma potencjału, musi chować się w kącie. Przestań myśleć i mówić negatywnie o sobie. To, że rozwijasz swój biznes po godzinach, bo tylko tyle czasu możesz na niego przeznaczyć, nie oznacza, że nie możesz mieć prawdziwych wyników, że możesz zarobić tylko na przysłowiowe waciki.
Działaj na miarę tego, co chcesz osiągnąć, a nie na miarę tego, w jakim punkcie teraz jesteś!
WIDEBOOK + BONUSY
PAKIET PRZEDSPRZEDAŻY WIDEOBOOKA:
+ Brand Bootcamp 30 Dni Rolek (wartość 295zł)
+ Kurs Automatyzacji na Instagramie (wartość 350zł)
+ WARSZTATY LIVE Tworzenie karuzeli na Instagram w Canva + NAGRANIE (wartość 995zł)
+ BONUS: HACKBOOK STRONY LĄDOWANIA (do pobrania od razu po zakupie)
TERMIN WARSZTATÓW: 29/10 godz 21
LIMIT miejsc 100 osób
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach