+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans

OBEJRZYJ VIDEO

Minimum Viable Product, badanie rynku i tramwaj opinii

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie  – Minimum Viable Product, badanie rynku i tramwaj opinii

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

#HakerskiKwadrans

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Minimum Viable Product, badanie rynku i tramwaj opinii

Zacznijmy od ostatniego punktu, bo jest on bardzo kontrowersyjny i najbardziej powstrzymuje nas przed działaniem. Wiele osób nie zaczyna z obawy o to, że wpadnie pod rozpędzony tramwaj opinii w internecie.

Kiedy będziesz zaczynać, ludzie będą hejtować, krytykować, oceniać, że twoja oferta jest za droga. Ty będziesz zastanawiać się, czy warto w ogóle zaczynać, bo przecież wszystko już jest, inne znane osoby tym się zajmują, więc po co tworzyć coś swojego. I tak powiedzą, że jest za drogo, że nie ma sensu, że ktoś inny ma taniej, a na Youtube to w ogóle wszystko jest za darmo.

Pierwsza rzecz, którą musisz sobie uświadomić to fakt, że w Internecie oczywiście można znaleźć większość informacji za darmo. Dawniej nie było dostępu do wiedzy, gdy ktoś chciał zostać kowalem, musiał znaleźć kowala i poprosić, żeby go wszystkiego nauczył.

Dzisiaj za darmo mamy dostęp do ogromu wiedzy, co jest ogromną zaletą, ale też wadą. Dlatego, że jest milion video o tym, jak np. stworzyć swój kurs online, ale z drugiej strony osoba, która tych informacji poszukuje, jest przytłoczona ich ogromem i zaczyna gubić się. Dokładnie tak, jak gdyby dostała pudełko lego, ale bez instrukcji.

 

Po co więc zaczynać?

Kiedy tylko głośno mówisz, że czegoś uczysz lub możesz w czymś pomóc, to te wszystkie osoby, które mówią, że gdzieś indziej jest za darmo, będą oczekiwały, że to ty dasz im to, czego one potrzebują – za darmo. Bo okazuje się, że ta informacja mimo wszystko nie jest tak łatwa do znalezienia. One znalazły Ciebie, jako tę osobę, która ma te informacje już poukładane w pewien logiczny ciąg i wiedzą, że Ty możesz przeprowadzić je przez ten proces. Te osoby najczęściej same nie ruszyły z miejsca i piszą do Ciebie, bo doskonale wiedzą, że Ty masz to opanowane, a one jeszcze nie.

Jeżeli myślisz, że skoro wszystko jest za darmo, to nie ma sensu zaczynać, pamiętaj, że jesteśmy tylko ludźmi. Gdy mamy morze informacji, potrzebujemy przewodnika, aby było nam łatwiej. Nie mówiąc o tym, że są różne sposoby transportu. Do naszego celu możemy dojść na piechotę, wziąć taxi, jechać autobusem, lecieć samolotem, płynąć promem czy w jakikolwiek inny sposób, w zależności od naszych możliwości i zasobów. Twój środek transportu nie musi być dla wszystkich, ale powinien być dla wystarczającej dużej ilości osób.

 

Jak sprawdzić, czy Twój środek transportu jest tym, czego chcą i potrzebują Twoi klienci?

Badaniem rynku. Właśnie po to, żeby sprawdzić, czy jest wystarczająca ilość osób, które chcą iść do celu korzystając z twojego środka transportu za taką cenę, za jaką tobie będzie się to opłacało.

Jeśli celem klienta będzie supermarket, a twoim środkiem transportu limuzyna, to ona faktycznie może się wydawać za droga osobie, która chce tylko dostać się do supermarketu i zrobić zakupy. Ale to nie oznacza, że twoja limuzyna nie ma wysokiej wartości, a jedynie to, że nie jest konieczna tej osobie do osiągnięcia jej celu. Dlatego jedni wybierają konsultacje prywatne, mentoringi, masterclassy, inne osoby będą kupowały ebooki, a jeszcze inne będą uczyły się z bezpłatnych wyzwań i webinarów.

Każdy klient ma inne zasoby, wymagania i potrzeby – Ty musisz zdecydować:
– dla jakiego segmentu klientów będziesz rozwiązywała problem
– jaki to problem,
– w jaki sposób.

Wiedząc, że twoja główna oferta rozwiązuje twój problem w pewien konkretny sposób, zastanów się też, co się dzieje z osobami, dla których to jest za drogo, czy zbyt ekskluzywnie. Być może Twoja oferta jest zbyt obszerna w stosunku do ich potrzeb, ale bardzo chętnie kupią od Ciebie coś mniejszego – ebooka, mini kurs czy grupowy program.

Gdyby produkty online, związane z przekazywaniem wiedzy umieścić w piramidzie, na dole znajdą się ebooki, mini kursy później będą kursy, jeszcze wyżej programy grupowe, dalej programy indywidualne i konsultacje na samym szczycie. Tam, gdzie jest najwięcej twojego czasu, tam powinna być najwyższa cena, dlatego, że jeżeli ty osobiście pomagasz – to znaczy, że to jest najbardziej wartościowe.

 

Minimum Viable Product sposobem na badanie rynku

Mając to na uwadze łatwo jest dojść do wniosku, że to, co ma najwyższą wartość, a jednocześnie jest dla Ciebie najłatwiejsze do zaproponowania, gdy wchodzisz na nowy rynek, to MinimumViable Product – konsultacja albo mini lekcja. Zamiast usiąść i pisać 6 miesięcy ebooka, najpierw przeprowadź 10-20 konsultacji i zobacz, czy ludzie są w ogóle zainteresowani tematem, na który chcesz napisać ebooka, czy chcą otrzymać go w takiej formie i czy chcą go od Ciebie.

Jeżeli trudno znaleźć Ci osoby na takie darmowe konsultacje – to znaczy, że Twój sposób promocji jest nieadekwatny i taki sam problem będziesz miała z ebookiem. Nie jest tak, że rozdajesz konsultacje za darmo i nikt ich nie chce, ale potem wszyscy kupią ebooka.

Po darmowych konsultacjach jest czas na sprawdzenie, czy zainteresowane osoby będą chciały zapłacić minimalną stawkę za Twój produkt , na przykład połowę stawki za mini lekcję w zamian za opinię czy wypełnienie ankiety. Bardzo ważne jest, żeby komunikować konkretnie, dlaczego oferowana cena jest niższa – nigdy nie mów, że dlatego, że zaczynasz i czujesz się niepewnie.

Minimum Viable Product ma dwie rzeczy do zbadania: czy są osoby chętne na Twój produkt oraz czy ktoś za niego zapłaci, abyś nie zmarnowała czasu na tworzenie produktu, którego nikt nie kupi. Zapisuj sobie konkretnie, jakich słów ludzie używali, żeby opisać swój problem. Z czym się zmagali, gdzie utykali – obserwuj to mocno, bo dzięki temu Twoje produkty – kursy, ebooki będą bardziej wartościowe.

Zasadą stosowania MVP jest to, że zaczynamy z czymś malutkim i to rozbudowujemy, aby klienta jak najszybciej i jak najwygodniej dowieźć do celu w taki sposób, jak on tego oczekuje. Wtedy nie musisz się przejmować tym, że wszędzie jest za darmo, a konkurencja nie będzie dla Ciebie tak bardzo ważna, dlatego, że to, co Ty będziesz oferować będzie unikalne i oparte na twoim doświadczeniu.

Stosując MVP zyskujesz dodatkowo opinie, zadowolonych klientów i masz sprawdzone w praktyce, czy twoje rozwiązania i twój sposób przekazywania wiedzy działa i czy ludzie korzystający z twoich rozwiązań mają efekty. Bez tych efektów kolejne osoby nie będą kupować.

Wiele osób myśli, że badanie rynku to puszczenie ankiety i spamowanie na grupach z prośbą o wypełnienie ankiety, podczas gdy wszystko to, co robisz oferując konsultacje, darmowe lekcje, lekcje za połowę ceny – to wszystko jest badaniem rynku.

Przykładem MVP jest mój kurs Visual Branding, który startuje już za kilka dni – zupełnie za darmo.

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Zapisz się na listę oczekujących HAKERKI PRO i odbierz planer 30 dni ROLEK

Odbierz słynny PLANER Hakerki Sukcesu 30 DNI ROLEK

Próbowałaś rolek, ale jakoś nie działały? Nie wiesz jak pozyskać klientów?

Pobierz mój autorski planer rolek i znajdź pomysły na rolki, które budują markę, zwiększają zasięgi i sprzedają strategicznie i z wdziękiem!

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach Dołącz do grupy
Share This