+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans

OBEJRZYJ VIDEO

Ankiety i badanie rynku

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie odcinka – ankiety i badanie rynku

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

#HakerskiKwadrans

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Ankiety i badanie rynku

Temat ankiet przewija się bardzo często, ponieważ nauczeni jesteśmy, że ankiety są najlepszą metodą na zbadanie rynku. Korzystamy jak szalone z google forms, wpisujemy tam wszystkie pytania, jakie chciałybyśmy zadać naszej grupie docelowej, puszczamy w świat i uznajemy badanie rynku za zrobione.
Zapominamy jednak, że aby taka ankieta była wiarygodna i dostarczyła nam faktycznie konkretnych wyników, musimy mieć trochę wiedzy, praktyki i doświadczenia, jak taką ankietę skonstruować.

 

Jak zrobić ankietę w biznesie online?

1. Zacznij od minimalnej wersji.

Zadaj lepiej 2-3 pytania, zamiast dwudziestu, bo nie zawsze osoba, która otworzy ankietę, wypełni ją do końca. Im mniej jest pytań, tym większa szansa na więcej ukończonych ankiet. Pamiętaj, że musisz mieć dużo tych odpowiedzi, żeby one statystycznie dały Ci jakieś wnioski.

2. Zadawaj pytania właściwym osobom, w przeciwnym wypadku odpowiedzi Cię zwiodą, podetnę skrzydła, albo dojdziesz do wniosku, że produkt jest fantastyczny, a później nikt go nie kupi. W zależności od tego, do jakiej grupy skierujesz pytania, otrzymasz zupełnie inne odpowiedzi.
Gdybym zapytała wszystkie moje koleżanki, jaki samochód jest najlepszy dla rodziny, to dojdę do wniosku, że 5-osobowe, ponieważ jedna ma jedno dziecko, druga ma dwoje, kolejna też jedno itd. Ale już mój brat ma 4 dzieci, w 5-osobym aucie się nie zmieszczą, więc jeżeli bym zapytała moją rodzinę, gdzie przeważnie jest 4, 3 dzieci, to bym się dowiedziała, że nie, 5-osobowe auto się nie sprawdza, bo jest więcej osób niż siedzeń w samochodzie.

3. Zadawaj pytania językiem odbiorcy, nie eksperta. Pytaj w taki sposób, żeby Twój potencjalny klient zrozumiał, o co chodzi i jednocześnie nabrał ochoty, żeby zacząć z tym działać.

Badanie rynku to też sprawdzanie reakcji różnych osób na Twoje pomysły i oferty.

Jeżeli masz pomysł na fajny biznes, to nie pytaj swoich znajomych i rodziny ,co o tym sądzą, bo prawdopodobnie będą Cię serdecznie wspierać, ale nie powiedzą czego tak naprawdę Ci brakuje, dlaczego by nie kupili. Ludzie mają takie podejście, że trzeba zacząć, bo na pewno ktoś kupi, samo się sprzeda, jakoś to będzie. A okazuje się, że bez strategii marki, modelu biznesowego, promocji, launchu, treści – nic się samo nie sprzedaje.

Chcesz wystartować ze swoim biznesem? Skup się na jednej rzeczy, na jednej ofercie, jednej grupie docelowej. Nawet jeżeli masz plan, że Twój biznes będzie fantastycznym imperium w ciągu najbliższych kilku lat, teraz skup się na tej jednej ofercie, jednym przedmiocie i jednej grupie docelowej, a wtedy Twoja komunikacja będzie jasna, Twoje przykłady będą konkretne, Twój leadmagnet, Twoja ścieżka klienta, wszystko będzie idealnie do siebie pasować. Nie będziesz miała wrażenia, że panuje wokół Ciebie chaos, że coś jest zaczęte, coś innego nieskończone, będziesz miała konkretną ścieżkę, którą przeprowadzisz swoich klientów.

 

Kiedy ktoś nie wie, jak ocenić wartość – ocenia ją po cenie.

Widać to doskonale w branży eventowej – kiedy impreza jest darmowa, ludzi nie ma, a wystarczy, że zapłacą symboliczną kwotę za bilet i nagle znajdują czas i przychodzą. Często wydaje nam się, że jak dostarczymy dużo wartości, za darmo – to ludzie to docenią. Nie do końca tak jest, bo kiedy ludzie nie wiedzą, jak ocenić wartość, oceniają ją po cenie.

Kiedy Twoje produkty nie sprzedają się, spróbuj podnieść cenę, zamiast ją obniżać. Zastanów się, czy możesz podnieść cenę i zmienić sposób komunikowania wartości swojej oferty.

Diamenty są świetnym przykładem tego, jak można zbudować wartość przez odpowiednią komunikację. Cenimy diamenty w pierścionkach zaręczynowych od ostatnich kilkudziesięciu lat, dzięki fantastycznej kampanii reklamowej, z której płynął taki przekaz w stylu: „pokaż wielkością diamentu, jak bardzo ją kochasz”. Kobiety porównywały swoje diamenty, żeby pokazać, który mężczyzna jest bogatszy, która złapała lepszego męża.

Pamiętaj, że cena cenie nie jest równa. Nie wystarczy wyznaczyć cenę, trzeba zaplanować całą strategię tych cen w swoim biznesie.

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Zapisz się na listę oczekujących HAKERKI PRO i odbierz planer 30 dni ROLEK

Odbierz słynny PLANER Hakerki Sukcesu 30 DNI ROLEK

Próbowałaś rolek, ale jakoś nie działały? Nie wiesz jak pozyskać klientów?

Pobierz mój autorski planer rolek i znajdź pomysły na rolki, które budują markę, zwiększają zasięgi i sprzedają strategicznie i z wdziękiem!

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach Dołącz do grupy
Share This