#HakerskiKwadrans
OBEJRZYJ VIDEOAnkiety i badanie rynku
Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Obejrzyj nagranie odcinka – ankiety i badanie rynku
Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.
#HakerskiKwadrans
Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka
Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00
#HakerskiKwadrans
#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.
Podsumowanie najważniejszych informacji
Ankiety i badanie rynku
Temat ankiet przewija się bardzo często, ponieważ nauczeni jesteśmy, że ankiety są najlepszą metodą na zbadanie rynku. Korzystamy jak szalone z google forms, wpisujemy tam wszystkie pytania, jakie chciałybyśmy zadać naszej grupie docelowej, puszczamy w świat i uznajemy badanie rynku za zrobione.
Zapominamy jednak, że aby taka ankieta była wiarygodna i dostarczyła nam faktycznie konkretnych wyników, musimy mieć trochę wiedzy, praktyki i doświadczenia, jak taką ankietę skonstruować.
Jak zrobić ankietę w biznesie online?
1. Zacznij od minimalnej wersji.
Zadaj lepiej 2-3 pytania, zamiast dwudziestu, bo nie zawsze osoba, która otworzy ankietę, wypełni ją do końca. Im mniej jest pytań, tym większa szansa na więcej ukończonych ankiet. Pamiętaj, że musisz mieć dużo tych odpowiedzi, żeby one statystycznie dały Ci jakieś wnioski.
2. Zadawaj pytania właściwym osobom, w przeciwnym wypadku odpowiedzi Cię zwiodą, podetnę skrzydła, albo dojdziesz do wniosku, że produkt jest fantastyczny, a później nikt go nie kupi. W zależności od tego, do jakiej grupy skierujesz pytania, otrzymasz zupełnie inne odpowiedzi.
Gdybym zapytała wszystkie moje koleżanki, jaki samochód jest najlepszy dla rodziny, to dojdę do wniosku, że 5-osobowe, ponieważ jedna ma jedno dziecko, druga ma dwoje, kolejna też jedno itd. Ale już mój brat ma 4 dzieci, w 5-osobym aucie się nie zmieszczą, więc jeżeli bym zapytała moją rodzinę, gdzie przeważnie jest 4, 3 dzieci, to bym się dowiedziała, że nie, 5-osobowe auto się nie sprawdza, bo jest więcej osób niż siedzeń w samochodzie.
3. Zadawaj pytania językiem odbiorcy, nie eksperta. Pytaj w taki sposób, żeby Twój potencjalny klient zrozumiał, o co chodzi i jednocześnie nabrał ochoty, żeby zacząć z tym działać.
Badanie rynku to też sprawdzanie reakcji różnych osób na Twoje pomysły i oferty.
Jeżeli masz pomysł na fajny biznes, to nie pytaj swoich znajomych i rodziny ,co o tym sądzą, bo prawdopodobnie będą Cię serdecznie wspierać, ale nie powiedzą czego tak naprawdę Ci brakuje, dlaczego by nie kupili. Ludzie mają takie podejście, że trzeba zacząć, bo na pewno ktoś kupi, samo się sprzeda, jakoś to będzie. A okazuje się, że bez strategii marki, modelu biznesowego, promocji, launchu, treści – nic się samo nie sprzedaje.
Chcesz wystartować ze swoim biznesem? Skup się na jednej rzeczy, na jednej ofercie, jednej grupie docelowej. Nawet jeżeli masz plan, że Twój biznes będzie fantastycznym imperium w ciągu najbliższych kilku lat, teraz skup się na tej jednej ofercie, jednym przedmiocie i jednej grupie docelowej, a wtedy Twoja komunikacja będzie jasna, Twoje przykłady będą konkretne, Twój leadmagnet, Twoja ścieżka klienta, wszystko będzie idealnie do siebie pasować. Nie będziesz miała wrażenia, że panuje wokół Ciebie chaos, że coś jest zaczęte, coś innego nieskończone, będziesz miała konkretną ścieżkę, którą przeprowadzisz swoich klientów.
Kiedy ktoś nie wie, jak ocenić wartość – ocenia ją po cenie.
Widać to doskonale w branży eventowej – kiedy impreza jest darmowa, ludzi nie ma, a wystarczy, że zapłacą symboliczną kwotę za bilet i nagle znajdują czas i przychodzą. Często wydaje nam się, że jak dostarczymy dużo wartości, za darmo – to ludzie to docenią. Nie do końca tak jest, bo kiedy ludzie nie wiedzą, jak ocenić wartość, oceniają ją po cenie.
Kiedy Twoje produkty nie sprzedają się, spróbuj podnieść cenę, zamiast ją obniżać. Zastanów się, czy możesz podnieść cenę i zmienić sposób komunikowania wartości swojej oferty.
Diamenty są świetnym przykładem tego, jak można zbudować wartość przez odpowiednią komunikację. Cenimy diamenty w pierścionkach zaręczynowych od ostatnich kilkudziesięciu lat, dzięki fantastycznej kampanii reklamowej, z której płynął taki przekaz w stylu: „pokaż wielkością diamentu, jak bardzo ją kochasz”. Kobiety porównywały swoje diamenty, żeby pokazać, który mężczyzna jest bogatszy, która złapała lepszego męża.
Pamiętaj, że cena cenie nie jest równa. Nie wystarczy wyznaczyć cenę, trzeba zaplanować całą strategię tych cen w swoim biznesie.
WIDEBOOK + BONUSY
PAKIET PRZEDSPRZEDAŻY WIDEOBOOKA:
+ Brand Bootcamp 30 Dni Rolek (wartość 295zł)
+ Kurs Automatyzacji na Instagramie (wartość 350zł)
+ WARSZTATY LIVE Tworzenie karuzeli na Instagram w Canva + NAGRANIE (wartość 995zł)
+ BONUS: HACKBOOK STRONY LĄDOWANIA (do pobrania od razu po zakupie)
TERMIN WARSZTATÓW: 29/10 godz 21
LIMIT miejsc 100 osób
WIDEOBOOK jest teraz w przedsprzedaży – oznacza to, że otrzymasz plik do pobrania w późniejszym terminie.
#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji
Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach