+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans

OBEJRZYJ VIDEO

Opakowania jako jeden z elementów budowania marki

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie  – opakowania jako jeden z elementów budowania marki

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

#HakerskiKwadrans

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Podsumowanie najważniejszych informacji

Opakowania jako jeden z elementów budowania marki

Czy wiesz, że poprzez odpowiednie opakowanie możesz zmienić sposób postrzegania swojego produktu i zwiększyć jego sprzedaż? Zwłaszcza w branżach, w których jest duża konkurencja, w których klienci chcą kupować jak najtaniej. Jak to zrobić, jak sprzedawać produkty premium? Wyróżnić się wśród konkurencji, chociażby poprzez opakowanie swojego produktu.

 

Specjalna seria

Nawet kiedy wydaje Ci się, że w Twojej branży klienci nie chcą, nie potrzebują produktów premium, spróbuj wypuścić produkt i podkreślaj, że jest to oferta premium. Zaprojektuj specjalne opakowanie, odróżnij je od innych, tańszych produktów i wyraźnie komunikuj, że ta linia, ta edycja, czy ta seria jest dla wybranych osób. Tych, które chcą lepszy produkt, lepszą jakość, bardziej rozbudowaną wersję.

 

Limitowana edycja

Podobnie działa wypuszczenie limitowanej edycji – tego samego produktu, ale w innej odsłonie, z innym opakowaniem – np. na Halloween, na święta, na Dzień Babci czy jakąkolwiek inną okazję, która pasuje do Twojej niszy. Najłatwiej jest to zrobić w przypadku produktów fizycznych, czekolady, herbaty, ale z powodzeniem możesz to działanie przełożyć na produkty cyfrowe.

Ja tak zrobiłam z moim podręcznikiem dla kursantek Growth Hacking Framework. Zmieniłam okładkę i dołożyłam jeden rozdział, dzięki czemu nawet osoby, które mają już poprzednią wersję, kupując odświeżoną, limitowaną edycję otrzymają coś więcej.

Bonus przy zakupie

Bardzo często decydujemy się na zakup konkretnego produktu, dlatego, że chcemy otrzymać do niego darmowy prezent. Świetnym pomysłem jest dodanie do ebooka audiobooka, taki bonus fantastycznie podkręca sprzedaż. Osoby, które kupują mój podręcznik dostają dodatkowo kalendarz „Jak rozhulać Instagram”. Otwierając paczkę otrzymują dodatkową rzecz, co sprawia wrażenie ekskluzywności. Zastanów się, jak mogłabyś u siebie zrobić takie wrażenie ekskluzywności?

 

Wyróżnij się nietypowym opakowaniem, podkreślaj unikalne metody

Nietypowe opakowania, np. eleganckie puszki sprawdzają się szczególnie w przypadku produktów, które można kupić na prezent. Jeśli masz wybór, czy kupić czekoladki zapakowane w zwykłą folię czy w elegancką puszkę, to kiedy kupujesz te czekoladki z przeznaczeniem na prezent, taka puszka doda wartości całemu produktowi.

Podobnie jest na bardzo nasyconym rynku, np. nauka j. angielskiego, niemieckiego, czy księgowość – trudno jest się wybić na rynku, na którym wszyscy coś już oferują. Warto wtedy pokazać swoją unikalną metodę i wszędzie, gdzie to możliwe – w nazwie swojego produktu, na każdym zdjęciu podkreślaj w jaki sposób Twoja metoda różni się od innych na rynku.

Opakowania produktów premium

Bardzo ważne są kolory. Jednym z trendów jest tworzenie matowych opakowań w ciemnym kolorze z błyszczącymi elementami – takie opakowania kojarzą się z luksusem, z tym, że mamy do czynienia z produktami premium. Pamiętaj też, że produkty premium mają na opakowaniu widoczne, ale dyskretne logo – im większa marka tym tak naprawdę mniejsze logo.

 

Nie zapomnij o kosztach opakowania!

Koszt opakowania musi być wliczony w koszty, wkalkulowany w strategię marki i produktu, żeby cały biznes Ci się opłacał. Często osoby, które nie sprzedają swoich produktów w tysiącach sztuk nie są w stanie pozwolić sobie na droższe opakowania. Na szczęście można to zrobić inaczej – zapakować produkt w prosty, biały kartonik i zakomunikować, że takie opakowanie jest bardziej ekologiczne. Albo zamiast zamawiać kolorowe, personalizowane opakowania, zamów naklejki-pieczątki z logo swojej marki, które ozdobią zwykły kartonik. Wygląda to bardzo fajnie i jest zdecydowanie tańsze. Zwróć uwagę również na to, że przy zamówieniach większej ilości sztuk, koszty spadają.

 

Chcesz sprzedawać drożej? Zmień opakowanie

Zastanów się, co zrobić, żeby sprzedać produkt drożej? Jak sprawić, żeby był on odbierany jako droższy, bardziej luksusowy, żebyś mogła podnieść jego cenę, albo sprzedawać więcej? Zmień format. Do napisanego ebooka dodaj workbooka z zadaniami, albo karty pracy, sesje live czy podcast. Zastanów się, jak możesz pograć formatem, jak możesz uzupełnić już istniejące treści, aby zwiększyć wartość swojego produktu i zachęcić klientów do zakupu.

Wskazówki opisane wyżej sprawdzają się w każdej niszy, obojętnie czy mówimy o produktach fizycznych czy cyfrowych. W przypadku produktów elektronicznych tym opakowaniem są okładki produktów, mockupy i cała komunikacja z odbiorcami, warto więc o nie zadbać i podkreślać swoje wyróżniki, aby pokazać swoją markć premium.

Sukces to nawyk + kurs email 10 dni

Dołącz do kursu Growth Hacking Framework

6 modułów kursu przeprowadzi Cię przez proces tworzenia i wprowadzenia kursu, e-booka lub produktu na rynek.

Jeżeli chcesz zbudować autentyczną markę, opartą na wartościach i wypuścić kurs online w stylu MasterClass, to kurs idealny dla Ciebie.

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach Dołącz do grupy
Share This