+4407784449051 marta@hakerkisukcesu.pl

#HakerskiKwadrans odcinek 69

OBEJRZYJ VIDEO

Audyt storytellingu marki

Plus kilka hakerskich ogłoszeń i nowości

#HakerskiKwadrans

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

Obejrzyj nagranie 69 odcinka – audyt storytellingu marki

Poniżej znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji, nowości i wskazówek.

 

#HakerskiKwadrans odcinek 69

Polub mój fanpage, aby nie przegapić kolejnego odcinka

Do usłyszenia w środę o godzinie 13:00

#HakerskiKwadrans odcinek 69

 

#HakerskiKwadrans to cykl merytorycznych szkoleń bez presji i na luzie – pigułka wiedzy, wskazówki ale i okazja aby porozmawiać i poczuć, że nie jesteś sama w swoim biznesie. Dowiesz się także o hakerskich nowościach i ważnych wydarzeniach.
Spotykamy się w środy o godzinie 13:00 czasu polskiego na fanpage Hakerki Sukcesu.

 

 

Podsumowanie najważniejszych informacji

Audyt storytellingu marki - dwa elementy

Wiele osób ma problem z poprawnym używaniem storytellingu, nie wie, jak stosować go skutecznie i z korzyścią dla marki, a nie w oderwaniu od niej.

Często wynika to z faktu, że te osoby mają problem w ogóle z własną marką. Dlatego w pierwszej kolejności warto przeprowadzić audyt storytellingu marki, który składa się z dwóch części: audytu wewnętrznego i audytu narracji zewnętrznej.

Audyt narracji wewnętrznej

Nie da się dobrze opowiedzieć historii, której nie znamy, dlatego audyt wewnętrzny jest pierwszym krokiem, który trzeba wykonać.

Twoja marka potrzebuje wewnętrznego audytu, abyś mogła pomóc klientom dostrzec Twoje najlepsze strony i pokazać im, jaka tkwi w Tobie wartość, piękno i siła.

  • Zdefiniuj swoją Brand Story i zacznij świadomie ją kreować. Jeśli Ty tego nie zrobisz, to inni zdefiniują to za Ciebie.
  • Zastanów się do kogo mówisz, kto jest Twoją grupę docelową. Jak to zrobić? Pomyśl, z kim pracowałoby Ci się najlepiej? Kto najbardziej skorzystałby z Twojej oferty?
    Twoja marka nie może być dla każdego, ponieważ będzie wtedy miałka i nijaka i tak naprawdę będzie dla nikogo. Jeśli będziesz mówić o sobie, że jesteś taka sama jak wszystkie inne marki na rynku, to klient nie będzie wiedział, dlaczego ma skorzystać z Twoich właśnie usług.
  • Określ swoją misję, czyli bezpośredni efekt użycia Twojego produktu/skorzystania z Twojej usługi. Zastanów się, do czego dążysz jako marka? Co jest Twoim celem, oprócz zarabiania pieniędzy? Jak określasz swój sukces?
    Zmień swoją narrację wewnętrzną, przestań myśleć o tym co robisz, jak o czymś zwyczajnym. Nie umniejszaj tego, czym się zajmujesz. Nie traktuj swoich wartości jak coś naturalnego. Zauważ to, co jest w Tobie najlepsze i pozwól innym osobom przekonać się do tego.
  • Zdefiniuj wizję: Jaki jest cel Twojej marki? Jak wyglądałby świat, gdybyś osiągnęła swój cel? Jeśli misją byłoby na przykład zmniejszenie ilości plastiku, to wizją jest świat, w którym tego plastiku w ogóle nie będzie. Łatwiej będzie Ci zdefiniować wizję, gdy zastanowisz się, co łączy Twoją społeczność i jak cel, który chcesz realizować jako marka łączy Twoją społeczność? Dlaczego jest ważny i istotny?
  • Pomyśl, jak Twoja oferta realizuje potrzeby klienta? Jak pomagasz klientom osiągać ich cele bezpośrednie i realizować ich wizję? Jak komunikujesz wartość swojej oferty? Sposób, w jaki ją komunikujesz jest częścią Twojej Brand Story. Nie snuj bajek, ale wybierz i wskazuj cechy Twojego produktu, które są kluczowe dla realizacji celów Twojego klienta.
  • Story Brand: Jak Twoi klienci z Twoją pomocą zmieniają świat? Zastanów się, jak Twoja oferta, misja, wizja, grupa docelowa się łączą i jak możesz tego używać w swojej komunikacji.

Audyt narracji zewnętrznej

Gdy już wiesz, jakie Twoja marka ma wartości, jaki jest Twój cel, misja i wizja oraz do kogo mówisz, możesz przejść do zastanowienia się nad tym, co mówisz innym o swojej marce oraz o sobie, czyli wykonać audyt narracji zewnętrznej:

  • Zacznij od spójności. Spójność to przede wszystkim identyfikacja wizualna i ton wypowiedzi. Nie chodzi tu jednak tylko o to, żeby zawsze używać tego samego koloru i czcionki, ale żeby klienci umieli wychwycić wartości, które Ci przyświecają, gdy mają styczność z Twoją marką.
  • Przeanalizuj wszystkie punkty styku marki z klientem. Zastanów się czy używasz tych samych barw i elementów graficznych we wszystkich miejscach, w których klient może spotkać się z Twoją marką? Czy Twoja strona www, wizytówka, faktura, logo, sposób, w jaki odpisujesz na email wyglądają, jakby należały do tej samej marki? Czy we wszystkich mediach społecznościowych posługujesz się tą samą nazwą?
  • Weź pod lupę swoje media społecznościowe – czy Twoje wartości, misja, wizja i brand story są tam widoczne? Czy poszczególne posty budują świadomość Twojej marki i wpisują się w Twoją narrację, czy ją zaburzają?
  • Zastanów się, jak wygląda Twoja komunikacja? Czy klient będzie potrafił powiedzieć, jaka jest Twoja misja i czym wyróżniasz się na rynku? Trudno będzie Ci to komunikować, jeśli Ty sama tego nie przerobisz. Dlatego należy najpierw zdefiniować swoje Brand Story i dopiero potem sprawdzić, czy komunikujesz, to na tyle skutecznie, żeby inni rozumieli o co Tobie chodzi.
  • Kolejny element, który sprawdzamy to zgrzyty. Nikt nie jest perfekcyjny, każdemu zdarzają się wpadki, dlatego warto cyklicznie sprawdzać, czy są jakieś elementy niepasujące, które wymagają poprawy. Każda marka ewoluuje, zmienia się w czasie, a więc odrzucenie elementów, które już Ci nie służą jest naturalnym procesem.
  • Ostatni element to percepcja: zapytaj co jakiś czas wprost, jak Twoja społeczność postrzega Twoją markę? Co o Tobie mówią? Jak Twoja jest marka odbierana? Co jest dla nich istotne?

Brand Storytelling - zachwyć swoją marką online!

PREMIERA: 2 eBooki w jednym pakiecie + sesja!

Skorzystaj ze zniżki na pakiet i zyskaj wszystkie eBooki z serii.

Z pierwszej części dowiesz się czym jest storytelling marki i jak używać storytellingu w biznesie online aby stworzyć autentyczny wizerunek marki, poznasz schematy Brand Story, elementy i typy opowiści marki oraz techniki i metodologię storytellingu.

W drugim podręczniku pokażę Ci jak autentycznie kreować markę osobistą, jak stworzyć zaangażowaną społeczność online oraz jak połączyć Brand Story i model biznesowy w spójny wizerunek marki dzięki storytellingowi wizualnemu.

Oba eBooki zawierają schematy strategii, które przeprowadzą Cię krok po kroku przez cały proces tworzenia i promocji marki online z wykorzystaniem technik storytellingu, aby zamienić Brand Story w Brand Experience.

#HakerkiSukcesu to solidna dawka strategii, inspiracji

Łam kod codzienności i buduj biznes i życie wg własnych priorytetów i na własnych zasadach

This error message is only visible to WordPress admins

Error: There is no connected account for the user 4672374306 Feed will not update.

Dołącz do grupy

Webinar 12 marca godz 21

 Dowiedz się, jak to wszystko ogarnąć i zbudować krok po kroku solidną strategię reklam!
xx Marta Krasnodębska, #HakerkiSukcesu

Zapisując się na webinar wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera z serii Hakerki Sukcesu. W każdej chwili możesz się z niego wypisać.

PDF + BEZPŁATNE WARSZTATY ONLINE

 Dowiedz się, jak to wszystko ogarnąć i zbudować krok po kroku solidną strategię reklam!
xx Marta Krasnodębska, #HakerkiSukcesu

Zapisując się na szkolenie wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera z serii Hakerki Sukcesu. W każdej chwili możesz się z niego wypisać.

Share This